iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 18, Issue 32, March 2025, Page 1-182
1
معلومات العدد
المعلومات العلمبه للعدد
View Article
|
PDF
228.73 K
|
View on SCiNiTO
2
رؤى الشيخ زايد بن سلطان آل نهيان التربوية وأثرها في التعليم الإماراتي Sheikh Zayed bin Sultan Al Nahyan's educational visions and their impact on Emirati education
Page
1-22
شيخة ضاعن الراشدي
View Article
|
PDF
516.46 K
|
View on SCiNiTO
3
فاعلية برنامج تدريبي مقترح قائم على أبعاد التنمية المستدامة لتنمية الأداء التدريسي لدى معلمي الكيمياء بالمرحلة الثانوية بالمملكة العربية السعودية The Effectiveness of a Proposed Training Program Based on Sustainable Development Dimensions to Enhance Chemistry Teachers' Teaching Performance at Secondary Schools in the Kingdom of Saudi Arabia.
Page
23-83
محمد إبراهيم جعدان الحسني; أ.د أماني محمد سعد الدين الموجى; أ.د. أميمة محمد عفيفي أحمد
View Article
|
PDF
1.25 MB
|
View on SCiNiTO
4
مهارات علم البيانات الواجب توافرها لدى طلاب المرحلة الجامعية في التخصصات المختلفة Essential Data Science Skills for Undergraduate Students Across Disciplines
Page
84-112
محمد عادل صقر; وفاء کفافي; صلاح أحمد فؤاد
View Article
|
PDF
770.94 K
|
View on SCiNiTO
5
برنامج قائم على معايير نحو النص لتنمية مهارات الكتابة الإبداعية في اللغة العربية لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية A program based on text grammar standards to develop creative writing skills in Arabic for middle school students
Page
113-150
محمد عبد الفتاح جاد الرب; صابر عبد المنعم; خلف عبد الرحمن
View Article
|
PDF
1.12 MB
|
View on SCiNiTO
6
A Proposed Program Based on Constructivist Teaching Approach Utilizing Authentic Materials for Developing Writing skills for Preparatory Students برنامج مقترح قائم على التدريس البنائي باستخدام مواد أصيلة لتنمية مهارات الكتابة لدى طلبة المرحلة الإعدادية
Page
1-32
اميمه احمد جبريل
View Article
|
PDF
620.3 K
|
View on SCiNiTO