EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 32, Issue 32.2, March 2025  XML

1

النشرة

Page 1-10

2

تصـــورات معلمـــي الأطفـــال ذوي اضطـــراب طيــــف التوحــــد حــــول الحمايــــة الأسريــــة الزائــــدةA Comparison Between Monolingual and Bilingual Phonological Awareness Skills for Kindergartners in Jeddah

Page 1-43
نواف الحربي; فايز معاجيني

3

التـربيـة فـي الحجـاز فـي العهـد العثمــانـــي الشيخ أبوبكر بن محمد عبد القادر المكي (أنموذجاً) "رحمه الله"Education in the Hijaz in the Ottoman Era - Sheikh Abu Bakr bin Muhammad Abdul Qadir A (as a model)

Page 45-76
خالد الرويس

4

تصوُّر مقترَح لتطوير دور الجامعات السعودية في تنمية مهارات التفكير الناقد لطلَّابها في ضوء مصادر التربية الإسلاميةThe Title of the Study: A proposed conception to develop the role of Saudi universities in developing the critical thinking skills for their students in the light of the sources of Islamic education.

Page 77-166
فوزية حمزي

5

أثر اختلاف المحفزات الرقمية عبر منصات ادارة التعلم الالكتروني في تنمية التحصيل الفوري والمؤجل لدى طلاب المرحلة الثانويةThe effect of different digital stimuli across e-learning management platforms in developing immediate and delayed achievement among secondary school students

Page 167-211
سعد الشهري; علي النجمي

6

أثر استخدام استراتيجية التعلم المبني على مشكلة Problem-Based Learning في التحصيل الدراسي وتنمية مهارات التفكير العليا في مقرر الحاسب الآلي لدى طالبات الصف الأول الثانويThe impact of using problem-based learning on the academic achievement and development higher-order thinking skills in computer science

Page 213-244
سهام الحمود

7

دِرَاسَةٌ مُقَارِنَةٌ بَيْنَ أُحَادِيِّي وَثُنَائِيِّي الُّلغَةِ لتَطَوُّرِ مَهَارَاتِ الوَعْيِ بالأصواتِ فِي مَرْحَلَةِ رِيَاضِ الأَطْفَالِ بِجِدَّةA Comparison Between Monolingual and Bilingual Phonological Awareness Skills for Kindergartners in Jeddah

Page 245-273
ألينه المنصوري; نادية طيبة