iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 32, Issue 32.2, March 2025
1
النشرة
Page
1-10
View Article
|
PDF
2.05 MB
|
View on SCiNiTO
2
تصـــورات معلمـــي الأطفـــال ذوي اضطـــراب طيــــف التوحــــد حــــول الحمايــــة الأسريــــة الزائــــدةA Comparison Between Monolingual and Bilingual Phonological Awareness Skills for Kindergartners in Jeddah
Page
1-43
نواف الحربي; فايز معاجيني
View Article
|
PDF
848.61 K
|
View on SCiNiTO
3
التـربيـة فـي الحجـاز فـي العهـد العثمــانـــي الشيخ أبوبكر بن محمد عبد القادر المكي (أنموذجاً) "رحمه الله"Education in the Hijaz in the Ottoman Era - Sheikh Abu Bakr bin Muhammad Abdul Qadir A (as a model)
Page
45-76
خالد الرويس
View Article
|
PDF
759.3 K
|
View on SCiNiTO
4
تصوُّر مقترَح لتطوير دور الجامعات السعودية في تنمية مهارات التفكير الناقد لطلَّابها في ضوء مصادر التربية الإسلاميةThe Title of the Study: A proposed conception to develop the role of Saudi universities in developing the critical thinking skills for their students in the light of the sources of Islamic education.
Page
77-166
فوزية حمزي
View Article
|
PDF
1.49 MB
|
View on SCiNiTO
5
أثر اختلاف المحفزات الرقمية عبر منصات ادارة التعلم الالكتروني في تنمية التحصيل الفوري والمؤجل لدى طلاب المرحلة الثانويةThe effect of different digital stimuli across e-learning management platforms in developing immediate and delayed achievement among secondary school students
Page
167-211
سعد الشهري; علي النجمي
View Article
|
PDF
1.27 MB
|
View on SCiNiTO
6
أثر استخدام استراتيجية التعلم المبني على مشكلة Problem-Based Learning في التحصيل الدراسي وتنمية مهارات التفكير العليا في مقرر الحاسب الآلي لدى طالبات الصف الأول الثانويThe impact of using problem-based learning on the academic achievement and development higher-order thinking skills in computer science
Page
213-244
سهام الحمود
View Article
|
PDF
874.54 K
|
View on SCiNiTO
7
دِرَاسَةٌ مُقَارِنَةٌ بَيْنَ أُحَادِيِّي وَثُنَائِيِّي الُّلغَةِ لتَطَوُّرِ مَهَارَاتِ الوَعْيِ بالأصواتِ فِي مَرْحَلَةِ رِيَاضِ الأَطْفَالِ بِجِدَّةA Comparison Between Monolingual and Bilingual Phonological Awareness Skills for Kindergartners in Jeddah
Page
245-273
ألينه المنصوري; نادية طيبة
View Article
|
PDF
935.34 K
|
View on SCiNiTO