EKB Journal Management System

1.

النشرة

Pages 1-10

2.

تصـــورات معلمـــي الأطفـــال ذوي اضطـــراب طيــــف التوحــــد حــــول الحمايــــة الأسريــــة الزائــــدةA Comparison Between Monolingual and Bilingual Phonological Awareness Skills for Kindergartners in Jeddah

Pages 1-43
نواف الحربي; فايز معاجيني

3.

التـربيـة فـي الحجـاز فـي العهـد العثمــانـــي الشيخ أبوبكر بن محمد عبد القادر المكي (أنموذجاً) "رحمه الله"Education in the Hijaz in the Ottoman Era - Sheikh Abu Bakr bin Muhammad Abdul Qadir A (as a model)

Pages 45-76
خالد الرويس

4.

تصوُّر مقترَح لتطوير دور الجامعات السعودية في تنمية مهارات التفكير الناقد لطلَّابها في ضوء مصادر التربية الإسلاميةThe Title of the Study: A proposed conception to develop the role of Saudi universities in developing the critical thinking skills for their students in the light of the sources of Islamic education.

Pages 77-166
فوزية حمزي

5.

أثر اختلاف المحفزات الرقمية عبر منصات ادارة التعلم الالكتروني في تنمية التحصيل الفوري والمؤجل لدى طلاب المرحلة الثانويةThe effect of different digital stimuli across e-learning management platforms in developing immediate and delayed achievement among secondary school students

Pages 167-211
سعد الشهري; علي النجمي

6.

أثر استخدام استراتيجية التعلم المبني على مشكلة Problem-Based Learning في التحصيل الدراسي وتنمية مهارات التفكير العليا في مقرر الحاسب الآلي لدى طالبات الصف الأول الثانويThe impact of using problem-based learning on the academic achievement and development higher-order thinking skills in computer science

Pages 213-244
سهام الحمود

7.

دِرَاسَةٌ مُقَارِنَةٌ بَيْنَ أُحَادِيِّي وَثُنَائِيِّي الُّلغَةِ لتَطَوُّرِ مَهَارَاتِ الوَعْيِ بالأصواتِ فِي مَرْحَلَةِ رِيَاضِ الأَطْفَالِ بِجِدَّةA Comparison Between Monolingual and Bilingual Phonological Awareness Skills for Kindergartners in Jeddah

Pages 245-273
ألينه المنصوري; نادية طيبة