EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 20, Issue 69.2, May 2025  XML

1

النشرة

Page 1-10

2

تأثير الخصائص النفسية على الجانبين التشخيصي والتعليمي لدى الأفراد ذوي اضطراب طيف التوحد من وجهة نظر المتخصصين في منطقة المدينة المنورةThe Impact of Psychological Characteristics on the Diagnostic and Educational Aspects of Individuals with Autism Spectrum Disorder from the Perspective of Specialists in Al-Madinah Al-Munawarah

Page 1-36
أمجد الجهني; شادي البدوي

3

تقويم كتاب (لغتي الجميلة) للصم للصف السادس الابتدائي بالمملكة العربية السعودية في ضوء نواتج التعلم Evaluation of the book (My Beautiful Language) for the deaf for the sixth grade of primary school in the Kingdom of Saudi Arabia in light of learning outcomes

Page 37-105
أماني الدغمي; محمود خلف الله

4

التحديات التي تواجه المعلمات ببرامج التدخل المبكر للأطفال ذوي الإعــاقــة الفكــريــة بمنطقــة القصيــــم Challenges Faced by Teachers in Early Intervention Programmes for Children with Intellectual Disabilities in the Qassim Region

Page 107-148
حصة الخميس; مروة الهادي

5

مستوى الخدمات الترفيهية وعلاقتها بمستوى المهارات الاجتماعية لدى الطلاب ذوي الإعاقة الفكرية من وجهة نظر معلميهم The Level of Entertainment Services and their Relationship to the Social Skills of Students with Intellectual Disabilities from the Point of View of their Teachers

Page 149-200
رنا العريني; منيرة أبو زيد

6

واقع استخدام القصص الرقمية في تنمية بعض المهارات الاجتماعية للتلميذات ذوات الإعاقة الفكرية البسيطة من وجهة نظر معلماتهن بجدةThe Reality of Using Digital Stories to Develop Certain Social Skills for Female Students with Mild Intellectual Disabilities from the Perspective of Their Teachers in Jeddah

Page 201-241
سارة السهلي; دارين الجهني

7

تصور مقترح لتطبيق تعليمي نقال في تنمية مفاهيم المواطنة الرقمية لدى طالبات صعوبات التعلم بالمرحلة الابتدائية A proposed vision for a mobile educational application to develop digital citizenship concepts among female students with learning difficulties in the primary stage

Page 243-285
نهى الشهري; زينب الجندي

8

الرضا الوظيفي وعلاقته بجودة الحياة لدى معلمي الطلاب ذوي صعوبات التعلمJob Satisfaction and Its Relationship to Quality of Life Among Teachers of Students with Learning Difficulties

Page 287-326
خالد العتيبي