iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 28, Issue 3, April 2025
1
نشرة العدد
Page
1-11
View Article
|
PDF
726.48 K
|
View on SCiNiTO
2
مستويات عمق المعرفة الرياضياتية لدى تلاميذ الصف الأول الإعدادى وعلاقتها بدرجة ممارسة معلميهم لاستراتيجيات التقويم الواقعى Levels of Mathematical Knowledge Depth Among First-Year Preparatory Students and Its Relation to the Degree of Their Teachers' Use of Authentic Assessment Strategies
Page
12-40
فايزة احمد محمد حسن
View Article
|
PDF
813.73 K
|
View on SCiNiTO
3
توظيف الذكاء الاصطناعي في تحليل البيانات التربوية دراسة تطبيقية على نموذج تدريسي قائم على التفكير التصميمي والنمذجة الرياضية الاجتماعية الناقدة Utilizing Artificial Intelligence in Educational Data Analysis: An Applied Study on an Instructional Model Based on Design Thinking and Critical Socio-Mathematical Modeling
Page
41-110
سلمي الرشيدي; محمد النذير
View Article
|
PDF
2.18 MB
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية استراتيجية مقترحة قائمة على نظرية الذكاء الناجح في تدريس الرياضيات لتنمية الفهم العميق لدى طلاب الصف الأول الثانوي A Program Based on the Successful Intelligence Theory in Teaching Geometry to Develop Deep Understanding and Ingenuity of Secondary School Students
Page
111-136
محمود عبدالهادي عطية متولي; على عبدالرحيم على حسانتن; عمرو أحمد عبدالستار عبدالصادق
View Article
|
PDF
674 K
|
View on SCiNiTO
5
تصور مقترح في ضوء تطبيقات الذكاء الاصطناعي لتطوير المهارات البحثية لدى طلاب الدراسات العليا في تعليم الرياضيات بجامعة الملك خالد A Suggested Proposal Considering Artificial Intelligence Applications to Develop Research Skills among Graduate Students in Mathematics Education at King Khalid University
Page
137-168
رافع زاهر العماري; سعيد عوض الأسمري; سامي مصبح الشهري; فرج مبارك الجدعاني
View Article
|
PDF
745.88 K
|
View on SCiNiTO
6
استخدام نموذج زاهوريك " Zahorik" المدعم بتقنية الإنفوجرافيك في تدريس الهندسة لتنمية مهارات اتخاذ القرار الإبداعي واليقظة العقلية لدى تلاميذ الصف الثاني الإعدادي Using Zahorik's Model Supported by Infographic in Teaching Geometry on Developing Creative Decision-Making Skills and Mindfulness among Second-Year Preparatory Students
Page
169-209
أسامة محمود محمد محمد الحنان
View Article
|
PDF
897.16 K
|
View on SCiNiTO
7
استخدام أنشطة "التوكاتسو" اليابانية فى تنمية مهارات التفكير السابر ومتعة تعلم الرياضيات لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية Using Japanese "Tokkatsu" Activities to develop probe Thinking Skills and Enjoyment of learning Mathematics among Preparatory Stage Students
Page
210-241
شيماء سمير أنور حميدة
View Article
|
PDF
792.95 K
|
View on SCiNiTO
8
برنامج إثرائي مقترح قائم على نظرية الركائز الخمس للإبداع في تدريس الرياضيات وفاعليته في تنمية مهارات الحل الإبداعي للمشكلات لدى الطلاب الموهوبين في المرحلة المتوسطة A proposed enrichment program based on the five legs theory of creativity in teaching mathematics and its effectiveness in developing creative problem-solving skills among gifted students i
Page
242-275
تركي بن محمد النماصي; بدر بن محمد الضلعان
View Article
|
PDF
1.34 MB
|
View on SCiNiTO
9
برنامج قائم على المُدخل الإنساني واستراتيجيات التعلم المُمتع لتنمية مهارات القرن الحادي والعشرين وخفض التجول العقلي في الرياضيات لدى تلاميذ المرحلة الإعدادية A program based on The Humanistic Approach and Enjoyable Learning Strategies to Develop 21st-Century Skills and Reduce Mind-Wandering in Mathematics among Preparatory Stage Students
Page
276-350
سامية عبد العزيز عبد السلام السيد; داليا الهادى مجاهد أحمد الحديدي
View Article
|
PDF
1.16 MB
|
View on SCiNiTO