iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 28, Issue 4, April 2025
1
نشرة العدد
Page
1-10
View Article
|
PDF
675.68 K
|
View on SCiNiTO
2
برنامج معزز بالذكاء الاصطناعي لتنمية مهارات التقييم الرقمي والمعتقدات التقنية المنتجة لدى طلاب شعبة الرياضيات بكلية التربية An Artificial Intelligence-Enhanced Program to Develop Digital Assessment Skills and Productive Technological Beliefs among Mathematics Students at the College of Education
Page
10-56
أمل محمد مختار الحنفي
View Article
|
PDF
1.23 MB
|
View on SCiNiTO
3
برنامج تعليمي قائم على المدخل التاريخي للرياضيات وفاعليته في تنمية استيعاب المفاهيم الرياضية والرغبة المنتجة لدى طلاب المرحلة الابتدائية An educational program based on the historical approach to mathematics and its effectiveness in developing the understanding of mathematical concepts and promoting productive desire among elementary school students.
Page
57-103
عبدالعزيز بن عبدالله غازي العتيبي; خالد بن محمد ناصر الخزيم
View Article
|
PDF
1.04 MB
|
View on SCiNiTO
4
تحليل مقارن لأداء الدول العربية في دراسة TIMSS 2023 في مادة الرياضيات: استكشاف الفجوات وتحديد استراتيجيات التحسين A comparative analysis of Arab countries' performance in the TIMSS 2023 study in Mathematics: exploring gaps and identifying improvement strategies
Page
104-281
سحر ماهر خميس إبراهيم
View Article
|
PDF
7.12 MB
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية استراتيجية تدريسية قائمة على ممارسات التدريس العادل في تعزيز الهوية الرياضية لدى طلاب المرحلة المتوسطة The Effectiveness of a Teaching Strategy Based on Equity Practices in Enhancing Mathematical Identity of Middle School Students
Page
284-299
محمد العتيبي; محمد صنت الحربي
View Article
|
PDF
645.34 K
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية برنامج تدريبي قائم على مهارات القرن الحادي والعشرين في تنمية التفكير الريادي لدى مدرسي الرياضيات في المرحلة الإعدادية وكفاياتهم التكنولوجية The Effectiveness of a Training Program based on 21st century Skills in Developing Entrepreneurial Thinking Among Math Teachers in The Preparatory Stage and Technological Competencies
Page
300-324
ليلى خالد خضير
View Article
|
PDF
757.83 K
|
View on SCiNiTO