EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 28, Issue 4, April 2025  XML

1

نشرة العدد

Page 1-10

2

برنامج معزز بالذكاء الاصطناعي لتنمية مهارات التقييم الرقمي والمعتقدات التقنية المنتجة لدى طلاب شعبة الرياضيات بكلية التربية An Artificial Intelligence-Enhanced Program to Develop Digital Assessment Skills and Productive Technological Beliefs among Mathematics Students at the College of Education

Page 10-56
أمل محمد مختار الحنفي

3

برنامج تعليمي قائم على المدخل التاريخي للرياضيات وفاعليته في تنمية استيعاب المفاهيم الرياضية والرغبة المنتجة لدى طلاب المرحلة الابتدائية An educational program based on the historical approach to mathematics and its effectiveness in developing the understanding of mathematical concepts and promoting productive desire among elementary school students.

Page 57-103
عبدالعزيز بن عبدالله غازي العتيبي; خالد بن محمد ناصر الخزيم

4

تحليل مقارن لأداء الدول العربية في دراسة TIMSS 2023 في مادة الرياضيات: استكشاف الفجوات وتحديد استراتيجيات التحسين A comparative analysis of Arab countries' performance in the TIMSS 2023 study in Mathematics: exploring gaps and identifying improvement strategies

Page 104-281
سحر ماهر خميس إبراهيم

5

فاعلية استراتيجية تدريسية قائمة على ممارسات التدريس العادل في تعزيز الهوية الرياضية لدى طلاب المرحلة المتوسطة The Effectiveness of a Teaching Strategy Based on Equity Practices in Enhancing Mathematical Identity of Middle School Students

Page 284-299
محمد العتيبي; محمد صنت الحربي

6

فاعلية برنامج تدريبي قائم على مهارات القرن الحادي والعشرين في تنمية التفكير الريادي لدى مدرسي الرياضيات في المرحلة الإعدادية وكفاياتهم التكنولوجية The Effectiveness of a Training Program based on 21st century Skills in Developing Entrepreneurial Thinking Among Math Teachers in The Preparatory Stage and Technological Competencies

Page 300-324
ليلى خالد خضير