EKB Journal Management System

1.

النشرة

Pages 1-10

2.

معـرفــة معلمـي ذوي الإعـاقـات الفكـريـــة والنمـــائيـــة بالدليل التنظيمـي والاجرائــي داخــل معاهــد وبرامــج الــدمــجKnowledge of Teachers with Intellectual and developmental Disabilities of the Organizational and Procedural Guide within the Institutes and Integration Schools

Pages 1-56
غفران الحواس; محمد العجلان

3.

فعاليـة المراقبـة الذاتيـة للانتبـاه باستخـدام بطاقـة حسـاب تكـرار السلـوك في تحسين السلوك الأكاديمي الموجه نحـو المهمـة لدى ذوي الإعاقة الفكرية البسيطة في المدارس الابتدائيةThe Effectiveness of Self-Monitoring of Attention Using a Behavior Frequency Recording Card in Improving On-Task Academic Behavior Among Students with Mild Intellectual Disa

Pages 57-105
مهاء الدوسري

4.

درجة المشاركة الأسرية مع المختصين في الخطة التربوية الفردية لطلبـة صعوبـات التعلــم مـن وجهـة نظــر الأســــرThe Degree Of Famaliy Participation With Speciallsts In The Individual Educational Plan (Iep) For Students With Learning Disabilities From The Families’ Point Of View

Pages 107-153
أثير البلوي; فيصل البلوي

5.

فعالية برنامج ارشادي قائم على نظرية الذات لخفض السلوك العدواني لدى عينة من الايتام ذوي الظروف الخاصةThe Effectiveness of a Counseling Program based on self-theory in Reducing Aggressive Behavior Among Orphans with Special Circumstances in Jeddah

Pages 155-190
أحمد العتيبي; عبدالله المهداوي

6.

كفاءة الخدمات الانتقالية المقدمة للطلاب ذوي الإعاقة الفكرية في المرحلة الثانوية بمحافظة جدة من وجهة نظر أولياء أمورهم The Efficiency of Transitional Services Provided to Students with Intellectual Disabilities in Secondary School in Jeddah Governorate from the Perspective of Their Parents

Pages 191-232
عمر سعد عمر البركاتي; عبد الناصر الأشعل فيصل الحسيني