EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 21, Issue 70.2, June 2025  XML

1

النشرة

Page 1-10

2

معـرفــة معلمـي ذوي الإعـاقـات الفكـريـــة والنمـــائيـــة بالدليل التنظيمـي والاجرائــي داخــل معاهــد وبرامــج الــدمــجKnowledge of Teachers with Intellectual and developmental Disabilities of the Organizational and Procedural Guide within the Institutes and Integration Schools

Page 1-56
غفران الحواس; محمد العجلان

3

فعاليـة المراقبـة الذاتيـة للانتبـاه باستخـدام بطاقـة حسـاب تكـرار السلـوك في تحسين السلوك الأكاديمي الموجه نحـو المهمـة لدى ذوي الإعاقة الفكرية البسيطة في المدارس الابتدائيةThe Effectiveness of Self-Monitoring of Attention Using a Behavior Frequency Recording Card in Improving On-Task Academic Behavior Among Students with Mild Intellectual Disa

Page 57-105
مهاء الدوسري

4

درجة المشاركة الأسرية مع المختصين في الخطة التربوية الفردية لطلبـة صعوبـات التعلــم مـن وجهـة نظــر الأســــرThe Degree Of Famaliy Participation With Speciallsts In The Individual Educational Plan (Iep) For Students With Learning Disabilities From The Families’ Point Of View

Page 107-153
أثير البلوي; فيصل البلوي

5

فعالية برنامج ارشادي قائم على نظرية الذات لخفض السلوك العدواني لدى عينة من الايتام ذوي الظروف الخاصةThe Effectiveness of a Counseling Program based on self-theory in Reducing Aggressive Behavior Among Orphans with Special Circumstances in Jeddah

Page 155-190
أحمد العتيبي; عبدالله المهداوي