EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 34, Issue 34.1, June 2025  XML

1

النشرة

Page 1-10

2

القلــق لدى المراهقين المســاء معاملتهــم في مرحلــة الطفولــة فــــي ضــــوء بعــــــض المتغــــيرات الــديمــــوغــــرافيــــة Anxiety in Adolescents: Their Treatment in Childhood in Light of Some Demographic Variables

Page 1-27
علي الزهراني; يوسف المعاطي

3

توظيف الذكاء الاصطناعي في تطوير تعليم الأشخاص ذوي الإعاقة من وجهة نظر المختصين في المناهج التعليمية Employ Artificial Intelligence to Develop Education for People with Disabilities from the Perspective of Curriculum Specialists

Page 29-87
أروى أخضر

4

فعــاليــة برنـامـج إرشـادي قـائـم علــى العــلاج المعرفــي السلـوكــي فـي خفـض السلـوك العـدواني لـدى الأيتـام فـي الـدور الايـوائيـة The Effectiveness of a Counselling Program based Cognitive Behavioural Thereby in Reducing Aggressive Behaviour Among Orphans in residential institutes in Jeddah

Page 89-123
عبدالله المهداوي; أحمد العتيبي

5

مستـوى تضمـين مهــارات الـرياضيـات المجتمعيــة في كتب الرياضيات للمرحلة الابتدائية بالمملكة العربية السعودية The level of embedding social math skills in Elementary grade math books in Kingdom of Saudi Arabia

Page 125-166
أروى السبيعي; سلطان الحربي

6

رعاية الموهوبين من ذوي الإعاقة في البيئة التعليمية السعودية: مــراجعــة منهجيــة لاستــراتيجيــات الــدمــــــجSupporting Gifted Students with Disabilities in the Saudi Educational Context: A Systematic Review of Inclusion Strategies

Page 167-194
أمل الشريف; منى سليماني

7

واقع الخدمات الانتقالية المقدمة للطلبة ذوي الإعاقة السمعية مـن وجهــة نظــر معلميهــم بمحــافظــة جـــدةThe Reality of the Transitional Services Provided to Students with Hearing Disability from their teachers' Perspectives in Jeddah Governorate

Page 195-237
خالد مباركي; تركي الزهراني