iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 34, Issue 34.1, June 2025
1
النشرة
Page
1-10
View Article
|
PDF
1.31 MB
|
View on SCiNiTO
2
القلــق لدى المراهقين المســاء معاملتهــم في مرحلــة الطفولــة فــــي ضــــوء بعــــــض المتغــــيرات الــديمــــوغــــرافيــــة Anxiety in Adolescents: Their Treatment in Childhood in Light of Some Demographic Variables
Page
1-27
علي الزهراني; يوسف المعاطي
View Article
|
PDF
938.83 K
|
View on SCiNiTO
3
توظيف الذكاء الاصطناعي في تطوير تعليم الأشخاص ذوي الإعاقة من وجهة نظر المختصين في المناهج التعليمية Employ Artificial Intelligence to Develop Education for People with Disabilities from the Perspective of Curriculum Specialists
Page
29-87
أروى أخضر
View Article
|
PDF
2.21 MB
|
View on SCiNiTO
4
فعــاليــة برنـامـج إرشـادي قـائـم علــى العــلاج المعرفــي السلـوكــي فـي خفـض السلـوك العـدواني لـدى الأيتـام فـي الـدور الايـوائيـة The Effectiveness of a Counselling Program based Cognitive Behavioural Thereby in Reducing Aggressive Behaviour Among Orphans in residential institutes in Jeddah
Page
89-123
عبدالله المهداوي; أحمد العتيبي
View Article
|
PDF
1.01 MB
|
View on SCiNiTO
5
مستـوى تضمـين مهــارات الـرياضيـات المجتمعيــة في كتب الرياضيات للمرحلة الابتدائية بالمملكة العربية السعودية The level of embedding social math skills in Elementary grade math books in Kingdom of Saudi Arabia
Page
125-166
أروى السبيعي; سلطان الحربي
View Article
|
PDF
1.46 MB
|
View on SCiNiTO
6
رعاية الموهوبين من ذوي الإعاقة في البيئة التعليمية السعودية: مــراجعــة منهجيــة لاستــراتيجيــات الــدمــــــجSupporting Gifted Students with Disabilities in the Saudi Educational Context: A Systematic Review of Inclusion Strategies
Page
167-194
أمل الشريف; منى سليماني
View Article
|
PDF
1.13 MB
|
View on SCiNiTO
7
واقع الخدمات الانتقالية المقدمة للطلبة ذوي الإعاقة السمعية مـن وجهــة نظــر معلميهــم بمحــافظــة جـــدةThe Reality of the Transitional Services Provided to Students with Hearing Disability from their teachers' Perspectives in Jeddah Governorate
Page
195-237
خالد مباركي; تركي الزهراني
View Article
|
PDF
1.13 MB
|
View on SCiNiTO