iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 19, Issue 35, June 2025, Page 1-258
1
معلومات العدد
وفاء کفافي
View Article
|
PDF
370.35 K
|
View on SCiNiTO
2
برنامج مقترح قائم على النظرية السياقية الاجتماعية لتنمية مهارات الكتابة التفسيرية لطلاب المرحلة الثانوية A proposed program based on social contextual theory to develop expository writing skills for secondary school students
Page
1-70
جهاد محمود توفيق أحمد عبدالغفار
View Article
|
PDF
1.59 MB
|
View on SCiNiTO
3
تطوير منهج الدراسات الاجتماعية في ضوء رؤية المملكة العربية السعودية 2030 وأثره في تنمية الوعي بالقضايا الاجتماعية لدى طلاب المرحلة الثانوية Developing the Social Studies Curriculum in Light of the Saudi Vision 2030 and Its Impact on Raising Awareness of Social Issues among Secondary School Student
Page
71-102
خالد عايض الرشيدي; الهام بلال; شادية تمام
View Article
|
PDF
917.57 K
|
View on SCiNiTO
4
مستوى تمكّن معلمي اللغة العربية من أساليب تنمية مهارات الفهم القرائي لدى طلاب الصف الخامس الابتدائي وعلاقتها ببعض المتغيرات The level of Arabic language teachers' mastery of methods for developing reading comprehension skills among fifth-grade primary school students and their relationship to some variables
Page
103-165
سعيد الشهراني
View Article
|
PDF
1.24 MB
|
View on SCiNiTO
5
تطوير وحدة أتحكم في حاسوبي من منهج الحاسب الآلي في ضوء مهارات القرن الحادي والعشرين لتنمية التنور التكنولوجي لطلاب المرحلة المتوسطة بالمملكة العربية السعودية Developing a unit called "I Control My Computer" from the computer curriculum in light of 21st century skills to develop technological literacy among middle school students in the Kingdom of Saudi Arab
Page
166-209
محمد الشاووش; وفاء کفافي; أشرف بهجات
View Article
|
PDF
1.28 MB
|
View on SCiNiTO
6
"برنامج قائم على توجهات الاختبارات الدولية في العلوم لتنمية مهارات حل المشكلات إبداعيا لدى تلاميذ الصف الثاني متوسط بالمملكة العربية السعودية" " A program based on international science testing trends to develop creative problem-solving skills among second-grade middle school students in the Kingdom of Saudi Arabia "
Page
210-258
محمد خلف عوض الفقيري; أميمة محمد عفيفي أحمد; هناء فاروق أحمد
View Article
|
PDF
1.27 MB
|
View on SCiNiTO