EKB Journal Management System

1.

النشرة

Pages 1-10

2.

الـمُعَوِّقَات التي تواجه معلمي تدريبات النطق مع طلبة ذوي الإعاقة بمدينة الرياض وانعكاسها على احتياجاتهم التدريبية The Obstacles facing speech therapists for students with disabilities in Riyadh and its Reflection on their Training Needs

Pages 1-38
عبدالعزيز القرني; سعد آل عذبة

3.

أثر الحماية الزائدة للأفراد ذوي اضطراب طيف التوحد على تطور المهارات الاجتماعية: دراسة من وجهة نظر المختصين فـي منطقـة المـدينــة المنــــورةTHE EFFECT OF OVERPROTECTION FOR INDIVIDUALS WITH AUTISM SPECTRUM DISORDER ON THE DEVELOPMENT OF SOCIAL SKILLS: A STUDY FROM THE PERSPECTIVE OF EXPERTS IN THE MEDINA REGION

Pages 39-80
معاذ النبهاني; فايز معاجيني

4.

واقع الخدمات الترفيهية المقدمة للطالبات ذوات الإعاقة الفكرية مــن وجهــة نظــر معلمــاتهــــنThe reality of recreational services provided for students with intellectual disabilities from their teacher's perspectives

Pages 81-129
ملكة الحربي; لمى سحاب

5.

قلـق المستقبــل والمراهقيــن من ذوي صعـوبــات التعلــمFuture Anxiety and Adolescents with Learning Disabilities

Pages 131-153
اسرار العمارى

6.

مستوى معرفة واستخدام معلمي ومعلمات صعوبات التعلم لاستراتيجية القراءة المتكررة لتحسين الطلاقة القـرائيـة لـدى الطلبـة فـي منطقـة عســيرThe Level of Knowledge and Use of the Repeated Reading Strategy by Learning Disabilities Teachers to Improve Reading Fluency among Students in the Asir Region

Pages 155-199
ريم العنزي

7.

دور برامـج الإرشـاد المهني في تأهيل ذوي الإعاقة الفكريـة لسـوق العمل من وجهـة نظر المعلمـين والمرشديـنThe role of vocational guidance programs in qualifying people with intellectual disabilities for the labor market from the point of view of teachers and counselors

Pages 201-254
نورة الثبيتي; منى طلبه

8.

From Theory to Practice: How Saudi Teachers Perceive Their Training for Inclusive Classrooms من النظرية إلى التطبيق: كيف ينظر المعلمون السعوديون إلى تدريبهم على الفصول الدراسية الشاملة

Pages 1-17
Ahmed Alqahtani