iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 20, Issue 37, September 2025
1
معلومات العدد
View Article
|
PDF
329.67 K
|
View on SCiNiTO
2
أفضل الممارسات العالمية لتعزيز المسؤولية الاجتماعية داخل المؤسسات التعليمية Global Best Practices for Promoting Social Responsibility within Educational Institutions
Page
1-27
أحمد حسن أحمد الجعفري; هيثم محمد إسماعيل الطوخي; أبو النور مصباح أبو النور
View Article
|
PDF
814.67 K
|
View on SCiNiTO
3
استخدام نموذج ماير لتسريع التعلم في تنمية الفهم العميق لتلاميذ المرحلة الابتدائية في الدراسات الاجتماعية Using Meiers Accelerated Learning Model to Develop Deep Understanding for Primary School Students in Social Studies
Page
28-60
أحمد محمد عباس محمد; الهام بلال; عمرو جابر قرني سيد سيد
View Article
|
PDF
909.82 K
|
View on SCiNiTO
4
برنامج تدريبي قائم على إستراتيجيات التفكير المتشعب لتنمية مهارات تدريس البلاغة لدى معلمي اللغة العربية بالمرحلة الثانوية بالكويت A training program based on divergent thinking strategies to develop rhetoric teaching skills among Arabic language teachers at the secondary level in Kuwait
Page
61-133
أحمد محيسن مرزوق الرشيدي; صابر عبد المنعم; خلف عبد الرحمن
View Article
|
PDF
1.54 MB
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج مقترح قائم على نموذج تيباك TPACK لتنمية مهارات التفكير المتشعب والكفاءة الذاتية والوعى التكنولوجى للطلاب المعلمين بشعبتى العلوم والرياضيات بكلية التربية The effectiveness of a proposed program based on the TPACK model to develop divergent thinking skills, self-efficacy, and technological awareness for student teachers in the science and mathema
Page
134-243
sahar hamdy; إيمان محمد
View Article
|
PDF
1.99 MB
|
View on SCiNiTO
6
فاعليـــة برنامج مقتـرح قائم على تطبيقات الواقــع المعزز لتنمية الدافعية للإنجاز في مادة الرياضيات لدى طالبات الصف العاشر الثانوى بالكويت The effectiveness of a proposed program based on augmented reality applications to develop motivation to achieve in mathematics among tenth-grade secondary school female students in Kuwait
Page
244-301
وسمية سعد طلق عواض فاطم الشلاحى; وفاء کفافي; أحمد محمود فخرى
View Article
|
PDF
1.42 MB
|
View on SCiNiTO