EKB Journal Management System

1.

معلومات العدد


2.

أفضل الممارسات العالمية لتعزيز المسؤولية الاجتماعية داخل المؤسسات التعليمية Global Best Practices for Promoting Social Responsibility within Educational Institutions

Pages 1-27
أحمد حسن أحمد الجعفري; هيثم محمد إسماعيل الطوخي; أبو النور مصباح أبو النور

3.

استخدام نموذج ماير لتسريع التعلم في تنمية الفهم العميق لتلاميذ المرحلة الابتدائية في الدراسات الاجتماعية Using Meiers Accelerated Learning Model to Develop Deep Understanding for Primary School Students in Social Studies

Pages 28-60
أحمد محمد عباس محمد; الهام بلال; عمرو جابر قرني سيد سيد

4.

برنامج تدريبي قائم على إستراتيجيات التفكير المتشعب لتنمية مهارات تدريس البلاغة لدى معلمي اللغة العربية بالمرحلة الثانوية بالكويت A training program based on divergent thinking strategies to develop rhetoric teaching skills among Arabic language teachers at the secondary level in Kuwait

Pages 61-133
أحمد محيسن مرزوق الرشيدي; صابر عبد المنعم; خلف عبد الرحمن

5.

فاعلية برنامج مقترح قائم على نموذج تيباك TPACK لتنمية مهارات التفكير المتشعب والكفاءة الذاتية والوعى التكنولوجى للطلاب المعلمين بشعبتى العلوم والرياضيات بكلية التربية The effectiveness of a proposed program based on the TPACK model to develop divergent thinking skills, self-efficacy, and technological awareness for student teachers in the science and mathema

Pages 134-243
sahar hamdy; إيمان محمد

6.

فاعليـــة برنامج مقتـرح قائم على تطبيقات الواقــع المعزز لتنمية الدافعية للإنجاز في مادة الرياضيات لدى طالبات الصف العاشر الثانوى بالكويت The effectiveness of a proposed program based on augmented reality applications to develop motivation to achieve in mathematics among tenth-grade secondary school female students in Kuwait

Pages 244-301
وسمية سعد طلق عواض فاطم الشلاحى; وفاء کفافي; أحمد محمود فخرى