EKB Journal Management System

1.

النشرة

Pages 1-10

2.

الخصائـص السيكومتريـة لمقياس بنـدر للسلـوك التكيفـي (BABS) مـــن الميـــلاد حتـــى 21 سنــــة Psychometric Properties of the Bandar Adaptive Behavior Scale (BABS) From Birth to 21 Years

Pages 1-38
بندر العتيبي

3.

Saudi Teachers’ Recommendations for Using Smartboards with Students with Communication Disorders

Pages 1-39
Mohammed Alqahtani

4.

دور التـدخـلات البيئة المدرسية في تعـزيـز مهـارة تقرير المصيـر لـدى الطلبــة ذوي الإعــــاقــــةThe Role of School Ecological Interventions in Enhancing Self-Determination Skill for Students with Disabilities

Pages 39-60
عواطف الدعجاني; اسيل السحيباني

5.

الـذكــــاء الإصطنــــاعــــي كـأداة لتمكين الـدمـج الشامـل لـذوي الإعاقـة Artificial Intelligence as a Tool to Enable Inclusive Integration for People with Disabilities

Pages 61-86
امل الهطالية; صابر الشرقاوي

6.

استـراتيجيات التدريـس الفعّالـة من وجهـة نظـر معلمي الطلبة ذوي الإعاقة الفكرية في محافظـة جـدة (دراســـــة نـوعيــــة)“Effective Teaching Strategies for Students with Intellectual Disabilities from the Perspective of Teachers in Jeddah: A Qualitative Study”

Pages 87-137
عبدالرحمن المطيري

7.

البروفيـل النفسي للعوامـل الكبرى للشخصيـة لـدى الطلبـة المـوهـوبيـن بـدولـة الكـويـت The Psychological Profile of the Big Five Personality Traits among Gifted Students in the State of Kuwait

Pages 139-184
زهراء بيرايش

8.

تقييـم المناهج الإثرائيـة المقدمة للطلبـة الموهوبيـن في مدرسـة اليوبيـل في ضـوء المعاييـر العـالميـة Evaluating the Enrichment Curricula Offered to Gifted Students in the Jubilee School in the Light of International Standards

Pages 185-236
فدوى أبو غليون; حمزه العوامره

9.

استخدام التدريس التشاركي في تنمية التعبير الكتابي لـدى الطلبــة ذوي صعــوبــات التعلــمUsing Co-teaching to develop written expression among students with learning difficulties

Pages 237-275
جوخه الكلبانية; زهرة المنذرية; مروة المعمرية