مفهوم الذات لدى طلاب صعوبات التعلم المحددة المدمجين في التربية العادية في المدارس الأساسية العليا في القدس Self-Concept of Students with Specific Learning Difficulties Integrating into Regular Education in Jerusalem's Higher Elementary Schools | ||||
International Journal of Learning Management Systems | ||||
Volume 12, Issue 4, September 2024, Page 67-75 PDF (433.04 K) | ||||
Document Type: Original Article | ||||
DOI: 10.18576//ijlms.2024.288033.1062 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
نفيسة مناف أبو رميلة ![]() | ||||
باحثة دكتوراه فلسفة التربية الخاصة - الجامعة العربية الأمريكية - رام الله - فلسطين | ||||
Abstract | ||||
الملخص هدفت الدراسة التعرف إلى مفهوم الذات لدى طلاب صعوبات التعلم المحددة المدمجين في التربية العادية في المدارس الاساسية العليا في القدس، ولتحقيق ذلك استخدمت الباحثة المنهج الوصفي وطبقت استبانة على(60) طالباً وطالبة من طلاب صعوبات التعلم المحددة المدمجين في التربية العادية في المدارس الاساسية العليا في القدس، أظهرت النتائج أن مفهوم الذات لدى طلاب صعوبات التعلم المحددة المدمجين في التربية العادية في المدارس الاساسية العليا في القدس جاء بدرجة متوسطة، أوصت الدراسة بتوفير برامج إرشادية للطلبة من ذوي صعوبات التعلم لتوعيتهم حول مفهوم الذات لديهم. Abstract The study aimed to identify the self-concept of students with specific learning difficulties who were integrated into regular education in higher basic schools in Jerusalem. To achieve this, the researcher used the descriptive approach and applied a questionnaire to (60) male and female students with specific learning difficulties who were integrated into regular education in higher basic schools in Jerusalem. Jerusalem, The results showed that the self-concept of students with specific learning difficulties who were integrated into regular education in senior basic schools in Jerusalem came to a moderate degree, The study recommended providing guidance programs for students with learning difficulties to raise their awareness of their self-concept. | ||||
Keywords | ||||
صعوبات التعلم; التربية العادية; المدارس الأساسية العليا Keywords: learning difficulties, regular education, upper basic schools | ||||
Statistics Article View: 86 PDF Download: 153 |
||||