...متطلبات تحقيق التنمية المهنية المستدامة لمعلمات المدارس الثانوية بدولة الكويت .... | ||||
مجلة کلية التربية بالمنصورة | ||||
Volume 129, Issue 2, January 2025, Page 673-711 PDF (699.76 K) | ||||
Document Type: مقالات أدبیة وتربویة | ||||
DOI: 10.21608/maed.2025.448268 | ||||
![]() | ||||
Author | ||||
سارة مونس عوض عادى العنزي | ||||
Abstract | ||||
ملخص هدفت الدراسة إلى التعرف إلى متطلبات تحقيق التنمية المهنية المستدامة لمعلمات المدارس الثانوية بدولة الكويت وقد استخدمت الباحثة المنهج الوصفي التحليلي لتحقيق أهداف الدراسة، وتوصلت الدراسة إلى أنه: يوجد عدد من المعوقات لتحقيق التنمية المهنية المستدامة لمعلمات المدارس الثانوية بدولة الكويت وقد اتفق أفراد العينة على أهمية تحقيق التنمية المهنية المستدامة لمعلمات المدارس الثانوية بدولة الكويت ، وقد توصلت الدراسة إلى مجموعة من الآليات والتوصيات المقترحة التي من شأنها تحقيق التنمية المهنية المستدامة للمعلمات بالمدارس الثانوية بالكويت. الكلمات المفتاحية: التنمية المهنية المستدامة – المدارس الثانوية - الكويت. Abstract Requirements for achieving sustainable professional development for secondary school teachers in the State of Kuwait The study aimed to identify the requirements for achieving sustainable professional development for secondary school teachers in the State of Kuwait. The researcher used the descriptive analytical approach to achieve the objectives of the study. The study concluded that: There are a number of obstacles to achieving sustainable professional development for secondary school teachers in the State of Kuwait. The sample members agreed on the importance of achieving sustainable professional development for secondary school teachers in the State of Kuwait. The study reached a set of proposed mechanisms and recommendations that would achieve sustainable professional development for secondary school teachers in Kuwait. Keywords: Sustainable professional development - secondary schools - Kuwait. | ||||
Keywords | ||||
...متطلبات تحقيق التنمية المهنية المستدامة لمعلمات المدارس; الثانوية بدولة الكويت .. | ||||
Statistics Article View: 1 PDF Download: 1 |
||||