EKB Journal Management System
Keywords = Advertising Message
Number of Articles: 11

1

The Impact of Women’s Representation in Advertising for ‎Cosmetics on Purchase Decision Making in Mansoura City: A Cultural Perspective

Volume 44, Issue 2, March and April 2024, Page 263-280
Alaa Elnazer; Abd Elazeem Mohamed; Amira Abdelrahman; Ahmed Bahrez

2

فن التصميم الجرافيكي - آليات إنتاجه وأبعاده التواصلية

Volume 2, Issue 2, January 2024, Page 16-28
أحمد الرويسة; عبدالله بن عتو

3

The role of empiricism as a visual process in enhancing advertising messages on social media

Volume 13, Issue 5, September and October 2023, Page 461-472
Heba alla Mohsen El-aasy

4

الصورة النمطية والمعنى الإجتماعى فى الإعلان التليفزيونى

Volume 7, Issue 32, March 2022, Page 303-320
تامر عبد اللطيف; إلهام عبد الرحمن; مى محمد عبدالله على عيد العربي

5

Gameplay as a design strategy in interactive advertising

Volume 12, Issue 1, January and February 2022, Page 381-392
Kholoud Ali Mustafa; Attiyat Mohammed Al-Jabri; Samar Hany Al-Said

6

The influence of Gameplay Mechanics as Design Strategy on Consumer Behavior”

Volume 12, Issue 1, January and February 2022, Page 191-200
Attiyat Mohammed Al-Jabri; Samar Hany Al-Said; Kholoud Ali Mustafa

7

المعالجة الجرافيکية للشکل في تصميمات نوما بار الإعلانية(دراسة نماذج من أعمال نوما بار)

Volume 8, Issue 4, October 2021, Page 1-17
هبة الله محسن خليل العاصى

8

تعزيز العلاقات الاجتماعية الأسرية فى ظل أزمة کورونا (کوفيد-19) من خلال الرسائل الإعلانية

Volume 6, Issue 29, September 2021, Page 162-182
رانيا عزت أمين; سمر أبو دنيا

9

آليات تشکيل سلوک متلقى الرسالة الإعلانية من خلال تحفيز اللاشعور

Volume 6, Issue 25, January 2021, Page 234-254
رانيا عزت أمين; سمر أبو دنيا; دينا عبود

10

دور تصميم وانتاج الاعلان المطبوع المدمج بالصحيفة اليومية فى تحسين جودة توصيل الرسالة الاعلانية

Volume 5, Issue 23, September 2020, Page 221-236
أحمد عبدالحميد أحمد الغرباوى; جلال على سلام; هبه عبدالمهيمن عوض

11

تصميم الرسالة الإعلانية باستخدام الفرانکو آراب وتأثيرها علي الهوية العربية

Volume 4, Issue 13, January and February 2019, Page 182-204
سمر هانی أبو دنيا