Self-Management as an Evidence-Based Practice for Students with Autism Spectrum Disorder الإدارة الذاتية کممارسة قائمة على الأدلة للطلاب ذوي اضطراب طيف التوحد | ||||
مجلة التربية الخاصة والتأهيل | ||||
Article 6, Volume 11, 39 الجزء الأول, November 2020, Page 1-25 PDF (598.49 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/sero.2020.126444 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
Mona F. Sulaimani1; Nizar H. Bagadood2 | ||||
1Ph.D. Department of Special Education Faculty of Educational Graduate Studies King Abdulaziz University | ||||
2Ph.D. Department of Special Education College of Education Umm Al-Qura University | ||||
Abstract | ||||
Individuals with autism spectrum disorder (ASD) have difficulty generalizing learned behavior to varied environments with independence. Self-management for students with ASD is important both as a management tool and as a means to enhance students’ quality of life by empowering them to control their own behavior. This paper reviews the effects of self-management as a positive intervention used to improve the social, behavioral, and academic performance of children diagnosed with ASD from early childhood through high school يواجه الطلاب المصابون باضطراب طيف التوحد (ASD) صعوبة في تعميم السلوک المکتسب على بيئات متنوعة تتمتع بالاستقلالية. تعد الإدارة الذاتية للطلاب المصابين بالتوحد مهمة کأداة إدارية ووسيلة لتحسين جودة حياة الطلاب من خلال تمکينهم من التحکم في سلوکهم. تستعرض هذه الورقة آثار الإدارة الذاتية کتدخل إيجابي يستخدم لتحسين الأداء الاجتماعي والسلوکي والأکاديمي للطلاب المصابين بالتوحد من الطفولة المبکرة حتى المرحلة الثانوية | ||||
Keywords | ||||
Autism Spectrum Disorder; Self-Management; Evidence-Based Practice; Generalization; Behavior اضطراب طيف التوحد، الإدارة الذاتية، الممارسات القائمة على الأدلة، التعميم، السلوک | ||||
Statistics Article View: 768 PDF Download: 1,467 |
||||