iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 11, 39 الجزء الأول, November 2020
1
نشرة العدد
Page
1-11
تقديم أ.د/ الزراع نايف
View Article
|
PDF
982.97 K
|
View on SCiNiTO
2
استخدام تکنولوجيا المعلومات والاتّصالات في مدارس التربية الخاصة الحکومية بدولة الکويت: دراسة حالة ICT Usage at Kuwait’s Special Education Public Schools: A Case Study
Page
1-87
عمــــار حســـن صفــــر; نــــاصــــر حسيــــن آغــــا
View Article
|
PDF
1.21 MB
|
View on SCiNiTO
3
القلق وعلاقته بالتحصيل الدراسي لدى الأسرى المحررين الدارسين في جامعة القدس المفتوحة بقطاع غزة Anxiety Level and Its Relation to the Academic Achievement among the Freed –Prisoners in Al Quds Open University The Israeli occupation, since the beginning of the occupation, has deliberately aimed to destroy the land as well as the man. The occupation has used all kinds of suppression beginning by dredging and des
Page
137-164
أحمد عبد المعطي محمد سعد
View Article
|
PDF
789.64 K
|
View on SCiNiTO
4
علاقةُ المشکلات السلوکية بالتحصيل الأکاديميِّ عند طلاب ذوي صعوبات التعلُّم من وجهة نظر معلميهم The Relationship Between Behavioral Problems and Academic Achievement of Students with Learning Disabilities as their Teachers’ Perspectives
Page
165-203
محمد سعد حامد الغامدي; سلطــان سعيد الـزهــراني
View Article
|
PDF
986.69 K
|
View on SCiNiTO
5
درجة ممارسة معلمي الطلبة ذوي الإعاقة الفکرية لإستراتيجيات التکامل الحسي في المرحلة الابتدائية بمکة المکرمة Teachers of students with intellectual disabilities degree of practicing sensory integration strategies in elementary stage in Makkah Al-Mukarramah
Page
205-242
مروج حسن أحمد غندوره; نايف عابد إبراهيم الزارع
View Article
|
PDF
954.31 K
|
View on SCiNiTO
6
Self-Management as an Evidence-Based Practice for Students with Autism Spectrum Disorder الإدارة الذاتية کممارسة قائمة على الأدلة للطلاب ذوي اضطراب طيف التوحد
Page
1-25
Mona F. Sulaimani; Nizar H. Bagadood
View Article
|
PDF
598.49 K
|
View on SCiNiTO