فاعلية نظم ادارة التعلم القائمة علي التقويم البديل في زيادة التحصيل الدراسي لدي طلاب الصف الثاني الثانوي في مقرر الکمبيوتر وتکنولوجيا المعلومات The Effectiveness of Learning Management System Based on The Alternative Assessment in Increasing The Achievement of Students In Second Grade Secondary Students In The Course of Computer and Information Technology | ||||
مجلة کلية التربية النوعية - جامعة بورسعيد | ||||
Article 16, Volume 13, Issue 13, January 2021, Page 405-430 PDF (875.99 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/pssrj.2020.16062.1019 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
سارة جلال 1; وليد يوسف2; منى عبد المنعم فرهود3; منى عيسي3 | ||||
1کلية التربية النوعية جامعة بورسعيد | ||||
2تکنولوجيا التعليم - کلية التربية - جامعة حلوان | ||||
3قسم تکنولوجيا التعليم، کلية التربية النوعية، جامعة بورسعيد | ||||
Abstract | ||||
هدف البحث الي قياس مدي فاعلية نظم ادارة التعلم القائمة علي التقويم البديل في زيادة التحصيل الدراسي لدي طلاب الصف الثاني الثانوي في مقرر الکمبيوتر وتکنولوجيا المعلومات ، تکونت عينة البحث من 29 طالب وطالبة من طلاب الصف الثاني الثانوي، وتم تطبيق الأختبار التحصيلي، أعتمدت الباحثة علي درجات الأختبار التحصيلي في مقرر الکمبيوتر وتکنولوجيا المعلومات وجاءت النتائج کالتالي: وجود فرق دال إحصائياً بين متوسطى درجات المجموعتين التجريبيتين الأولى والثانية فى التطبيق البعدى للاختبار التحصيلى لصالح طلاب المجموعة التجريبية الثانية، وأيضا وجود فرق دال إحصائياً بين متوسطى درجات المجموعتين التجريبيتين الأولى والثانية فى التطبيق البعدى لبطاقة الملاحظة لصالح طلاب المجموعة التجريبية الثانية. The aim of the research was to measure the effectiveness of management systems based on the alternative assessment in increasing the achievement of the second-grade students in the computer and information technology course. The research sample consisted of 29 second secondary students. The test was carried out by the researcher on the grades of the achievement test in computer and information technology in the second semester and the results were as follows: - There was a statistically significant difference between the average scores of the students in the first and second experimental groups in the remote application of the test for the benefit of the students of the second experimental group < br> -There was a statistically significant difference between the average scores of the students in the first and second experimental groups in the remote application of the observation card in favor of the second experimental group < /p> | ||||
Keywords | ||||
فاعلية; نظم ادارة التعلم; التقويم البديل | ||||
Statistics Article View: 211 PDF Download: 273 |
||||