دور المسرح المدرسي في تحقيق متطلبات مرحلة ما بعد ثورة 25 يناير 2011 | ||||
مجلة کلية التربية. بنها | ||||
Article 9, Volume 31, Issue 123 - Serial Number 5, July 2020, Page 377-398 PDF (275.32 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jfeb.2020.174560 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
وحيد عبد الله نبيه أبو السعود | ||||
Abstract | ||||
عنوان البحث : " دور المسرح المدرسي في تحقيق متطلبات مرحلة ما بعد ثورة 25 يناير " . أهداف البحث : يستهدف البحث التعرف علي متطلبات مرحلة ما بعد ثورة 25 يناير ودور المسرح المدرسي في تحقيقها . نتائج البحث : توصل البحث إلي وجود متطلبات ضرورية لمرحلة ما بعد ثورة 25 يناير مثل المتطلبات التعليمية والتربوية ، السياسية ، الاجتماعية ، الاقتصادية ..... وغيرها ، وأن المسرح المدرسي يمکنه المساهمة في تحقيقها . ABSTRACT The title of research : the role of school theatre in achieving the requirements of the stage following the revolution of 25th January 2011 . The aims of research : IT aims at realizing the requirements of the period following the 25th January revolution and the role of school theatre in achieving them . The results of research : the research has concluded there are necessary requirements for the period following the revolution such as educational , political , social , economic …. Etc . the school theatre can help to achieve these requirements . | ||||
Keywords | ||||
الکلمات المفتاحية : المسرح المدرسي; ثورة 25 يناير . Key words : school theatre / 25th January revolution | ||||
Statistics Article View: 53 PDF Download: 106 |
||||