"برنامج قائم على التعلم المدمج لتنمية مهارات الکتابة الوصفية في اللغة العربية لتلاميذ المدرسة الإعدادية " A Program based on Blended Learning to Develop Descriptive Writing skills in Arabic language for Preparatory School Pupils | ||||
المجلة الدولیة للمناهج والتربیة التکنولوجیة | ||||
Article 8, Volume 3, Issue 1, June 2021, Page 275-301 PDF (650.99 K) | ||||
Document Type: بحوث | ||||
DOI: 10.21608/ijcte.2021.79721.1021 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
احمد صالح سيد علي علي | ||||
مدرس بمدرسة احمد زويل الرسمية للغات إدارة سميکة محافظة بني سويف | ||||
Abstract | ||||
هدف هذا البحث إلي تنمية مهارات الکتابة الوصفية من حيث خطوات تعليم التلاميذ الکتابة الوصفية ، وطرق تدريب التلاميذ على الکتابة الوصفية ، ومعايير الکتابة الوصفية، وسعي البحث إلي تنمية مهارات الکتابة الوصفية من خلال برنامج قائم علي التعلم المدمج ، وتوصلت نتائج البحث إلي فاعلية البرنامج القائم علي التعلم المدمج في تنمية مهارات الکتابة الوصفية في مادة اللغة العربية لدي تلاميذ المرحلة الابتدائية. Abstract The aim of this research is to develop descriptive writing skills in terms of the steps of teaching students descriptive writing, methods of training students in descriptive writing, and descriptive writing standards. The research aims to develop descriptive writing skills through a program based on blended learning. The results of the research reached the effectiveness of the program based on Blended learning in developing descriptive writing skills in Arabic language for primary school students. | ||||
Keywords | ||||
برنامج، مهارة ، الکتابة الوصفية، التعلم المدمج، المرحلة الابتدائية Keywords: program; skill; descriptive writing; blended learning; primary stage | ||||
Statistics Article View: 209 PDF Download: 439 |
||||