استخدام نموذج SAMR لتدريس مقرر العلوم المتکاملة عبر فصول جوجل التعليمية لتنمية الفهم العميق والتقبل التکنولوجي للطالبة المعلمة بکلية البنات | ||||
مجلة جامعة الفيوم للعلوم التربوية والنفسية | ||||
Article 15, Volume 15, Issue 10, July 2021, Page 492-547 PDF (8.63 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jfust.2021.82579.1398 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
سماح فاروق المرسي الاشقر | ||||
کلية البنات - جامعة عين شمس | ||||
Abstract | ||||
المستخلص _ هدفت الدراسة الحالية إلى دراسة تأثير استخدام نموذج SAMR في تدريس مقرر العلوم المتکاملة عبر فصول جوجل التعليمية لتنمية الفهم العميق والتقبل التکنولوجي للطالبة المعلمة بکلية البنات، وقامت الباحثة بتصميم موضوعات مقرر العلوم المتکاملة غبر فصول جوجل التعليمية ، وإعداد دليل تدريس المقرر باستخدام نموذج عبر فصول جوجل التعليمية للطالبات المعلمات، وأداتي الدراسة " اختبار الفهم العميق ،ومقياس التقبل التکنولوجي "، وتم اختيار مجموعة الدراسة من طالبات الفرقة الرابعة تعليم أساسي تخصص اللغة العربية، وکان عددهم (90) طالبة ،وتم التطبيق بالفصل الدراسي الثاني للعام الدراسي 2020-2021م، وأظهرت نتائج التحليل الإحصائي باستخدام اختبار ت (T-test) للعينات المرتبطة وحساب حجم التأثير ومربع ايتا، أن تدريس المقرر باستخدام نموذج سامر عبر فصول جوجل التعليمية ساعد في تنمية الفهم العميق ، والتقبل التکنولوجي لدى الطالبات المعلمات بکلية البنات مجموعة الدراسة، وقد تمت مناقشة النتائج وتقديم بعض التوصيات المرتبطة بنتائج الدراسة ومجالاتها ، کما اقترحت الباحثة إجراء المزيد من الدراسات والبحوث . ا | ||||
Keywords | ||||
نموذجSAMR; فصول جوجل التعليمية; الفهم العميق; التقبل التکنولوجي | ||||
Full Text | ||||
Using of SAMR Model for teaching the Integrated Science Course across Learning Google Classroom for developing Deep Understanding and Technology Acceptance for Student Teacher in Women's College
Samah Farouk Al Morsy AL Ashkar Assistant Professor of Curricula and Methods of Teaching Science Women's College Ain Shams University
ABSTRACT The current study aimed at Using of SAMR Model for teaching the Integrated Science Course across Learning Google Classroom for developing Deep Understanding and Technology Acceptance for Student Teacher in Women's College, The group of study consisted of (90) Student Teacher in Women'sCollege , The researcher design the integrated science course in the light of SAMR model across Google classroom, and study tools (deep understanding test– technology acceptance scale), The results showed by using T-Test for dependent samples and calculated the impact size that using of SAMR model in teaching integrated science across Google classroom had a positive effect on developing the deep understanding and technology acceptance . Results were discussed and presented recommendations related to the results of the study, the researcher also suggested making further studies and researches. Key words: SAMR model- Learning Google Classroom – Deep Understanding – Technology acceptance . | ||||
Statistics Article View: 439 PDF Download: 486 |
||||