التنمر الإلکتروني وعلاقته بالتوافق النفسي للتلاميذ الصم | ||||
مجلة کلية التربية بدمياط | ||||
Editorial, Volume 37, Issue 80.02, January 2022 PDF (3.41 MB) | ||||
DOI: 10.21608/jsdu.2022.221661 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
مصطفي أنور محمد أبو ضيف; السيد محمد عبد المجيد عبدالعال; معتز المرسى المرسى النجيري | ||||
کلية التربية- جامعة دمياط | ||||
Abstract | ||||
يهدف البحث الحالي إلي التعرف على علاقة التنمر الإلکتروني بالتوافق النفسي للتلاميذ الصم ، وتکونت عينة البحث من(34) تلميذًا من معهد الأمل للصم بمحافظة أسيوط، تراوحت أعمارهم ما بين(9-12)عام ، وتمثلت أدوات البحث في مقياس التنمر( إعداد: الباحث) ، مقياس التوافق النفسي ( إعداد: الباحث)، وأسفرت نتائج البحث عن وجود علاقة ارتباطية ذات دلالة إحصائية سالبة بين التنمر والتوافق النفسي لدي التلاميذ الصم أفراد العينة. The current research aims to identify the relationship of electronic bullying with the psychological adjustment of deaf students, and the research sample consisted of (34) students from Al-Amal Institute for the Deaf in Assiut Governorate, their ages ranged between (9-12) years, and the research tools were represented in the bullying scale (prepared by: researcher ), the psychological compatibility scale (prepared by: the researcher), and the results of the research resulted in the existence of a negative statistically significant correlation between bullying and psychological compatibility among the deaf students in the sample. | ||||
Keywords | ||||
التنمر الإلکتروني; التوافق النفسي; التلاميذ الصم | ||||
Statistics Article View: 292 PDF Download: 205 |
||||