Education and identity in Israel between theory and practice | ||||
المجلة العلمية لکلية الدراسات الإقتصادية و العلوم السياسية | ||||
Article 22, Volume 7, Issue 14, July 2022, Page 145-178 PDF (373.41 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/esalexu.2022.247230 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
إبتسام البدري | ||||
قسم العلوم السياسية - کلية الأقتصاد والعلوم السياسية - جامعة القاهرة - القاهرة - مصر | ||||
Abstract | ||||
Recently, states have witnessed a growing interest in developing education because of its importance in shaping the identity and belonging of individuals, but Israel witnesses a contradiction in this concern, which builds a new identity on the ruins of the original identity for its Arabic citizens, so, we attempts to explain the relationship between education, identity, and the philosophy of education in Israel, and the educational policies towards Arab students Israel, In the period (2000: 2019). also, the most important educational decisions and their impact on the identity of the Arab student in Israel. In addition to, the events of Sheikh Jarrah zone were the best evidence of the failure of these policies. في الآونة الأخيرة، شهدت الدول اهتمامًا متزايدًا بتطوير التعليم لأهميته في تشکيل هوية الأفراد وانتمائهم، لکن الحالة في إسرائيل تشهد تناقضًا في هذا الاهتمام، من حيث تبني هوية جديدة على أنقاض الهوية الأصلية لمواطنيها من العرب، لذلک نحاول أن نوضح العلاقة بين التعليم والهوية وفلسفه التربية في إسرائيل والسياسات التربوية تجاه الطلاب العرب في الفترة (2000: 2019). وأهم القرارات التعليمية وأثرها على هوية الطالب العربي في اسرائيل. إضافة الى احداث حي الشيخ جراح التي کانت خير دليل على فشل هذه السياسات. | ||||
Keywords | ||||
Education and identity theories؛ Sources؛ and philosophy of education in Israel؛ Arab schools in Israel؛ Educational policies in Israel؛ Ministers of Education in Israel. نظريات التعليم والهوية; مصادر وفلسفة التعليم في إسرائيل; المدارس العربية في إسرائيل; السياسات التربوية في إسرائيل; و | ||||
Statistics Article View: 139 PDF Download: 261 |
||||