تقويم منهج التربية الفنية للمرحلة الإعدادية في ضوء المستويات المعيارية لمحتوى المادة Evaluation of the Art Education curriculum for the preparatory Stage in Light of Normative standards of the subject content | ||||
المجلة الدولیة للمناهج والتربیة التکنولوجیة | ||||
Article 3, Volume 9, Issue 15, December 2022, Page 26-75 PDF (1.32 MB) | ||||
Document Type: بحوث | ||||
DOI: 10.21608/ijcte.2022.279441 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
أمل عبد الواحد محمد خلاف خلاف 1; أمل عبد الفتاح سويدان 2; شادية تمام 3 | ||||
1جامعة القاهرة | ||||
2جامعة القاهره | ||||
3جامعه اللقاهره | ||||
Abstract | ||||
يهدف البحث الحالي إلى تقويم منهج التربية الفنية الحالي في ضوء المستويات المعيارية لمحتوى المادة، والوقوف على نقاط القوة والضعف، ومراعاة مجالات المنهج الستة التي تتضمنه وثيقة المستويات المعيارية للمرحلة الإعدادية من خلال بناء استمارة تحليل المنهج الحالي وضبطها. The current research aims to evaluate the current art education curriculum in light of the standard levels of the subject's content, and to identify the strengths and weaknesses, and to take into account the six curriculum areas included in the document of the standard levels for the preparatory stage by building a form for analyzing and controlling the current curriculum. | ||||
Keywords | ||||
تقويم منهج، التربية الفنية، المستويات المعيارية curriculum evaluation; art education; standard levels | ||||
Statistics Article View: 110 PDF Download: 182 |
||||