EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 9, Issue 15, December 2022, Page 1-250  XML

1

مقدمة العدد ومحتوياته


2

برنامج قائم على نموذج التعلم التوليدي لتنمية مهارات القراءة التحليلية لدى طلاب المرحلة الثانوية Program Based on Generative Learning Model Developing Analytical Reading among Secondary Stage students

Page 1-25
أسامة عبد الرحمن محمد أحمد الموافي; صابر عبد المنعم; مصطفى عرابي عزب محمود

3

تقويم منهج التربية الفنية للمرحلة الإعدادية في ضوء المستويات المعيارية لمحتوى المادة Evaluation of the Art Education curriculum for the preparatory Stage in Light of Normative standards of the subject content

Page 26-75
أمل عبد الواحد محمد خلاف خلاف; أمل عبد الفتاح سويدان; شادية تمام

4

برنامج مقترح في جغرافيا المدن الذكية قائم على النظرية الترابطية لتنمية بعض مفاهيم الأمن السيبرانى والتفكير المستدام لدى الطلاب المعليمين بكلية التربية Proposed Smart City Geography Program Based on Connectivism Theory for Developing Cybersecurity concepts and sustainable thinking among Student Teachers at Faculty of Education

Page 76-180
شيماء محمود جمعة

5

كفايات الطالب الأزهري بوصفه سفيرًا للأزهر الشريف لنشر قيم الوسطية "دراسة ميدانية" - Azhari student competencies as an ambassador for the dissemination of the values of moderation "field study"

Page 181-234
ولاء يسري رشاد ابو الفضل; سلوى سعد الدين علي دسوقي; حمدي حسن أيوب عبدالرازق

6

THE EFFECT OF VIRTUAL LANGUAGE LABS TO IMPROVE ENGLISH LITERACY SKILLS FOR GRADE 5 IN THE UAE IN DISTANCE LEARNING DURING THE PANDEMIC OF COVID-19 -أثر مختبرات اللغة الافتراضية في تحسين مهارات القراءة والكتابة باللغة الإنجليزية للصف الخامس أثناء التعليم عن بعد في دولة الإمارات العربية المتحدة خلال جائحة كوفيد-19

Page 1-15
سماء زكي عابدين عبدالغني