برنامج أنشطة فنية مقترح لتحسين السلوك التوافقى للأطفال المعوقين عقلياً | ||||
مجلة الطفولة | ||||
Article 11, Volume 45, Issue 1, September 2023, Page 313-337 PDF (573.65 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/jchild.2023.210300.1211 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Author | ||||
نيهال كمال ابراهيم | ||||
كلية التربية للطفولة المبكرة - جامعة القاهرة | ||||
Abstract | ||||
تكمن أهمية البحث الحالي في ابراز الدور الهام لمناهج الأنشطة الفنية الموجهة للأطفال المعوين عقلياً والذى من خلاله يحل كثير من الصعوبات الخاصة لهؤلاء الأطفال. وقد تهدف دراسة الي برنامج أنشطة فنية مقترح فى تحسين السلوك التوافقى للأطفال المعوقين عقليأً. وقد استخدمت الباحثة المنهج الوصفي التحليلى وتكونت أدوات الدراسة من :بطاقة ملاحظة للسلوك التوافقى - برنامج أنشطة فيه مكون من (48) نشاط . The importance of the current research lies in highlighting the important role of curricula for art activities directed to Mentally Disabled Children, through which they solve many of the special difficulties of these children. A study of a suggested program of art activities may aim to improve the harmonious behavior of Mentally Disabled Children. The researcher used the descriptive analytical approach, and the study tools consisted of: a note card for harmonious behavior, an activities program in which consisted of (48) activities. Keywords: art activities - compatibility - children with mental disabilities | ||||
Keywords | ||||
الأنشطة الفنية; التوافق; الأطفال المعوقين عقلياً | ||||
Statistics Article View: 67 PDF Download: 155 |
||||