قائمة مقترحة بالمستويات المعيارية اللازمة لتطوير منهج تکنولوجيا البناء لطلاب المدرسة الثانوية الصناعية المعمارية Proposed list of standard levels required for the development of a building technology curriculum for industrial high school architectural students | ||||
بحوث عربية فى مجالات التربية النوعية | ||||
Article 5, Volume 13, Issue 13 - Serial Number 413, May 2019, Page 253-289 PDF (1.18 MB) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/raes.2019.32166 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
يوسف احمد عبد المنعم أحمد جمعة1; ماجدة مصطفى السيد2; / إبراهيم صابر عبد الرحمن3 | ||||
1کلية التربية جامعة حلوان | ||||
2کلية التربيةـ جامعة حلوان | ||||
3التربيةـ جامعة حلوان | ||||
Abstract | ||||
هدف البحث إلى التوصل إلى قائمة مقترحة بالمستويات المعيارية اللازمة لتطوير منهج تکنولوجيا البناء لطلاب المدرسة الثانوية الصناعية المعمارية ، وبناءً عليه قام الباحث بدراسة وتحليل الأدبيات والبحوث التربوية المرتبطة بمجال المستويات المعيارية وتطوير المناهج ، ونتيجة لذلک تم استخلاص قائمة بالمستويات المعيارية اللازمة لتطوير منهج تکنولوجيا البناء لطلاب المدرسة الثانوية الصناعية المعمارية ، وفى ضوء ذلک يوصى الباحث بضرورة الافادة بنتائج البحث فى العمل على تطوير المنهج في ضوء المستويات المعيارية لطلاب تخصص البناء - بما يتناسب مع متطلبات سوق العمل المعماري. The aim of the research was to find a proposed list of the standard standards required for the development of the building technology curriculum for the students of the industrial industrial secondary school. Accordingly, the researcher studied and analyzed the literature and educational research related to the standard level and curriculum development. As a result, In light of this, the researcher recommends the need to benefit from the results of the research in the work on the development of the curriculum in light of the standards of the students of the construction specialization - commensurate with the requirements of the market For the architect. | ||||
Keywords | ||||
: المستويات المعيارية – تطوير المنهج – تکنولوجيا البناء. Standard levels; Curriculum development; Building technology | ||||
Statistics Article View: 132 PDF Download: 471 |
||||