إلمام المعلمات المتعاونات بأدوارهن في تدريب الطالبات - المعلمات بمسار صعوبات التعلم من وجهة نظرهن The Degree to which Learning Disabilities Cooperating Female Teachers Understand their Roles in Training Student Teachers. | ||||
مجلة التربية الخاصة والتأهيل | ||||
Article 2, Volume 4, 15 الجزء الثانى, November 2016, Page 1-43 PDF (813.35 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/sero.2016.91857 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
إبراهيم بن سعد أبونيان1; العنود بنت عبد العزيز العسکر2 | ||||
1أستاذ مساعد بقسم التربية الخاصة جامعة الملک سعود | ||||
2محاضرة بقسم التربية الخاصة جامعة الملک سعود | ||||
Abstract | ||||
هدفت الدراسة إلى الکشف عن درجة إلمام معلمات صعوبات التعلم المتعاونات بالدور المطلوب منهن في تدريب الطالبات المعلمات بمسار صعوبات التعلم. وقد بلغت عينة الدراسة 53 معلمة متعاونة يعملن في برامج صعوبات التعلم بمدارس التعليم العام في مدينة الرياض. وقد استخدمت الاستبانة لجمع المعلومات، وتبين من النتائج أن درجة إلمام المعلمات المتعاونات لأدوارهن في تدريب الطالبات المعلمات في مسار صعوبات التعلم تراوحت بين المتوسطة والضعيفة. واختتمت الدراسة بعدد من التوصيات، والمقترحات البحثية. The aim of the study was to explore the degree to which learning disabilities (LD) cooperating female teachers understand their roles in training student teachers. A questionnaire was given to 53 cooperating LD teachers in Riyadh city. The results indicated that the degree to which learning disabilities (LD) cooperating female teachers understand their roles in training student teachers ranged between average and weak. Recommendations and suggestions for further research were given. | ||||
Keywords | ||||
المعلمات المتعاونات; التدريب الميداني; صعوبات التعلم; الطالبات المعلمات | ||||
Statistics Article View: 119 PDF Download: 199 |
||||