iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 4, 15 الجزء الثانى, November 2016
1
نشرة العدد
Page
1-13
View Article
|
PDF
700.58 K
|
View on SCiNiTO
2
إلمام المعلمات المتعاونات بأدوارهن في تدريب الطالبات - المعلمات بمسار صعوبات التعلم من وجهة نظرهن The Degree to which Learning Disabilities Cooperating Female Teachers Understand their Roles in Training Student Teachers.
Page
1-43
إبراهيم بن سعد أبونيان; العنود بنت عبد العزيز العسکر
View Article
|
PDF
813.35 K
|
View on SCiNiTO
3
فاعلية برنامج تدريبي للوظائف التنفيذية لخفض السلوک العدواني لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية القابلين للتعلم The effectiveness of a training program hoping for executive functions to reduce aggressive behavior in children with mental disabilities who are able to learn
Page
45-87
عمر السيد حمادة
View Article
|
PDF
848.97 K
|
View on SCiNiTO
4
الثقـة بالنفـس ودافعيـة الإنجـاز لـدى الطلبـة المتعـثريـن بجــامعــة حـائـل self-confidence and achievement motivation of defaulters students at the University of Hail
Page
89-120
أم کلثوم احمد محمد
View Article
|
PDF
711.02 K
|
View on SCiNiTO
5
اتجاهات أمهات التلاميذ العاديين نحو دمج أبنائهن مع التلاميذ ذوي الإعاقة في مدارس التعليم العام بمکة المکرمة Attitudes of non-disabled students' mothers toward the inclusion of their children with disabled students in general education schools in Makkah
Page
121-148
ناهل محمد بابکر الشريف
View Article
|
PDF
838.04 K
|
View on SCiNiTO
6
أهمية استخدام القصص المصورة في مجال نمو المهارات اللغوية للأطفال من ذوي الإعاقة الفکرية من وجهة نظر المعلمات Importance of using storyboards in the field of language skills development for children with intellectual disabilities from the female teachers’ perspective
Page
149-179
وفاء بنت عبدالله العقيلي
View Article
|
PDF
851.58 K
|
View on SCiNiTO