EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 4, 15 الجزء الثانى, November 2016  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13

2

إلمام المعلمات المتعاونات بأدوارهن في تدريب الطالبات - المعلمات بمسار صعوبات التعلم من وجهة نظرهن The Degree to which Learning Disabilities Cooperating Female Teachers Understand their Roles in Training Student Teachers.

Page 1-43
إبراهيم بن سعد أبونيان; العنود بنت عبد العزيز العسکر

3

فاعلية برنامج تدريبي للوظائف التنفيذية لخفض السلوک العدواني لدى الأطفال ذوي الإعاقة العقلية القابلين للتعلم The effectiveness of a training program hoping for executive functions to reduce aggressive behavior in children with mental disabilities who are able to learn

Page 45-87
عمر السيد حمادة

4

الثقـة بالنفـس ودافعيـة الإنجـاز لـدى الطلبـة المتعـثريـن بجــامعــة حـائـل self-confidence and achievement motivation of defaulters students at the University of Hail

Page 89-120
أم کلثوم احمد محمد

5

اتجاهات أمهات التلاميذ العاديين نحو دمج أبنائهن مع التلاميذ ذوي الإعاقة في مدارس التعليم العام بمکة المکرمة Attitudes of non-disabled students' mothers toward the inclusion of their children with disabled students in general education schools in Makkah

Page 121-148
ناهل محمد بابکر الشريف

6

أهمية استخدام القصص المصورة في مجال نمو المهارات اللغوية للأطفال من ذوي الإعاقة الفکرية من وجهة نظر المعلمات Importance of using storyboards in the field of language skills development for children with intellectual disabilities from the female teachers’ perspective

Page 149-179
وفاء بنت عبدالله العقيلي