تحديد مهارات التصميم التعليمي اللازم توافرها لدى طلاب تکنولوجيا التعليم بکلية التربية Identify Instructional Design Skills Required for Students in Instructional Technology in the Faculty of Education | ||||
تکنولوجيا التعليم: سلسلة دراسات وبحوث | ||||
Article 2, Volume 30, Issue 3, March 2020, Page 17-48 PDF (579.75 K) | ||||
Document Type: المقالة الأصلية | ||||
DOI: 10.21608/tesr.2020.91900 | ||||
View on SCiNiTO | ||||
Authors | ||||
الشحات سعد محمد عثمان* 1; رضا عبد إبراهيم القاضى* 2; نادر أحمد محمد بيومى* 3 | ||||
1أستاذ تکنولوجيا التعليم ووکيل کلية التربية – جامعة دمياط لشئون التعليم والطلاب | ||||
2أستاذ تکنولوجيا التعليم المتفرغ کلية التربية - جامعة حلوان | ||||
3محاضر حاسب آلى بمرکز المعلومات القضائى بوزارة العدل | ||||
Abstract | ||||
يهدف البحث الحالي إلى التوصل إلى قائمة بمهارات التصميم التعليمي اللازم توافرها لدى طلاب تکنولوجيا التعليم بکلية التربية، وقد اتبع الباحثون المنهج الوصفي من خلال تحليل الأدبيات والمراجع والبحوث السابقة المرتبطة بموضوع البحث؛ لاستخلاص قائمة بتلک المهارات، کما قام الباحثون بتصميم استبانة للکشف عن تلک المهارات، وقد توصلت نتائج البحث إلى تحديد مهارات التصميم التعليمي اللازم توافرها لدى طلاب تکنولوجيا التعليم بکلية التربية، وقد تحددت في (5) مهارات رئيسة و(57) مهارة فرعية. The current research aims to try to reach for a list of educational design skills that are required for education technology students at the faculty of Education. The researcher followed the descriptive approach researcher through analysis of literature, references and previous research related to the subject of research; to arrive at a list of such skills, as the researcher designed a questionnaire to detect those skills, the results of the research have been determined the skills of the educational design required for education technology students at the Faculty of Education,( 5) basic skills and (57) sub-skills have been identified. | ||||
Keywords | ||||
مهارات التصميم التعليمي; Instructional Design Skills | ||||
Statistics Article View: 647 PDF Download: 578 |
||||