EKB Journal Management System

1.

نشرة العدد

Pages 1-13
تقديم أ.د/ خالد عبد الرازق النجار

2.

نظـــــريــــة التــــدافـــــــع نحو محاولة تنظيرية لفهم وتفسير السلوک الانساني

Pages 1-7
خـــــــالــد النجــــــــار

3.

فعالية برنامج تدريبي لتحسين التواصل وتنمية الکفاءة الانفعالية للأطفال ذوى الاعاقة الفکرية البسيطة The effectiveness of a training program to improve communication and develop efficiency

Pages 9-48
صــالـح عبـدالمقصـود الســواح

4.

تقييم الخدمات الإنتقالية في برامج الدمج للتربية الفکرية بمدينة تبوک باختلاف المقييم (أولياء الأمور- المعلمين) Evaluation of the transitional services in integration programs for Mental Retardation in Tabuk city according to evaluator (parents - teachers)

Pages 49-79
رويـدا بنت محمــد عبــاطــة العطــوي

5.

فعالية برنامج قائم على فنيات التحليل السلوکي التطبيقـي فـي تنمـية مهـارات اللغـة التعبـيريـة لذوي الإعاقة الفکرية وأثره في استخدام اللغة The Effectiveness of a Program Based on Applied Behavior Analysis (ABA) to Improve the Expressive Language Skills among Individuals with Intellectual Disabilities and its Effects on Use of Language

Pages 81-117
فــــراس احمـد الطقــاطقــة; أحمـد مـرعـي مـريـع القـرنـي

6.

واقع الخدمات المساندة المقدمة لطلبة ذوي الإعاقة في جامعة البلقاء التطبيقية من وجهة نظرهم identifying the current assistive services offered to students with disabled people in Al- Balqa' Applied University from their perspectives

Pages 119-137
عـزيز أحمد الرحامنه; عـايد حنـا الزيـادات; زهراء جميل الرحاحلة

7.

Developing the Language Ability of Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) Using Assistive Technology and a Picture Exchange Communication System (PECS) through Adapting elements of the Australian Educational Environment on Inclusive Public Schools in Saudi Arabia

Pages 1-47
Hadyah Ali Jamal

8.

The Inclusion of Students with Autism Spectrum Disorder in Public Education Schools in the Kingdom of Saudi Arabia: Challenges and Difficulties of Implementation

Pages 49-65
Fatimah I. Al-Ghamdi