EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 10, 36 الجزء الأول, May 2020  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13
تقديم أ.د/ خالد عبد الرازق النجار

2

نظـــــريــــة التــــدافـــــــع نحو محاولة تنظيرية لفهم وتفسير السلوک الانساني

Page 1-7
خـــــــالــد النجــــــــار

3

فعالية برنامج تدريبي لتحسين التواصل وتنمية الکفاءة الانفعالية للأطفال ذوى الاعاقة الفکرية البسيطة The effectiveness of a training program to improve communication and develop efficiency

Page 9-48
صــالـح عبـدالمقصـود الســواح

4

تقييم الخدمات الإنتقالية في برامج الدمج للتربية الفکرية بمدينة تبوک باختلاف المقييم (أولياء الأمور- المعلمين) Evaluation of the transitional services in integration programs for Mental Retardation in Tabuk city according to evaluator (parents - teachers)

Page 49-79
رويـدا بنت محمــد عبــاطــة العطــوي

5

فعالية برنامج قائم على فنيات التحليل السلوکي التطبيقـي فـي تنمـية مهـارات اللغـة التعبـيريـة لذوي الإعاقة الفکرية وأثره في استخدام اللغة The Effectiveness of a Program Based on Applied Behavior Analysis (ABA) to Improve the Expressive Language Skills among Individuals with Intellectual Disabilities and its Effects on Use of Language

Page 81-117
فــــراس احمـد الطقــاطقــة; أحمـد مـرعـي مـريـع القـرنـي

6

واقع الخدمات المساندة المقدمة لطلبة ذوي الإعاقة في جامعة البلقاء التطبيقية من وجهة نظرهم identifying the current assistive services offered to students with disabled people in Al- Balqa' Applied University from their perspectives

Page 119-137
عـزيز أحمد الرحامنه; عـايد حنـا الزيـادات; زهراء جميل الرحاحلة

7

Developing the Language Ability of Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) Using Assistive Technology and a Picture Exchange Communication System (PECS) through Adapting elements of the Australian Educational Environment on Inclusive Public Schools in Saudi Arabia

Page 1-47
Hadyah Ali Jamal

8

The Inclusion of Students with Autism Spectrum Disorder in Public Education Schools in the Kingdom of Saudi Arabia: Challenges and Difficulties of Implementation

Page 49-65
Fatimah I. Al-Ghamdi