iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 10, 36 الجزء الأول, May 2020
1
نشرة العدد
Page
1-13
تقديم أ.د/ خالد عبد الرازق النجار
View Article
|
PDF
1.1 MB
|
View on SCiNiTO
2
نظـــــريــــة التــــدافـــــــع نحو محاولة تنظيرية لفهم وتفسير السلوک الانساني
Page
1-7
خـــــــالــد النجــــــــار
View Article
|
PDF
502.08 K
|
View on SCiNiTO
3
فعالية برنامج تدريبي لتحسين التواصل وتنمية الکفاءة الانفعالية للأطفال ذوى الاعاقة الفکرية البسيطة The effectiveness of a training program to improve communication and develop efficiency
Page
9-48
صــالـح عبـدالمقصـود الســواح
View Article
|
PDF
1.06 MB
|
View on SCiNiTO
4
تقييم الخدمات الإنتقالية في برامج الدمج للتربية الفکرية بمدينة تبوک باختلاف المقييم (أولياء الأمور- المعلمين) Evaluation of the transitional services in integration programs for Mental Retardation in Tabuk city according to evaluator (parents - teachers)
Page
49-79
رويـدا بنت محمــد عبــاطــة العطــوي
View Article
|
PDF
766.28 K
|
View on SCiNiTO
5
فعالية برنامج قائم على فنيات التحليل السلوکي التطبيقـي فـي تنمـية مهـارات اللغـة التعبـيريـة لذوي الإعاقة الفکرية وأثره في استخدام اللغة The Effectiveness of a Program Based on Applied Behavior Analysis (ABA) to Improve the Expressive Language Skills among Individuals with Intellectual Disabilities and its Effects on Use of Language
Page
81-117
فــــراس احمـد الطقــاطقــة; أحمـد مـرعـي مـريـع القـرنـي
View Article
|
PDF
957.79 K
|
View on SCiNiTO
6
واقع الخدمات المساندة المقدمة لطلبة ذوي الإعاقة في جامعة البلقاء التطبيقية من وجهة نظرهم identifying the current assistive services offered to students with disabled people in Al- Balqa' Applied University from their perspectives
Page
119-137
عـزيز أحمد الرحامنه; عـايد حنـا الزيـادات; زهراء جميل الرحاحلة
View Article
|
PDF
885.66 K
|
View on SCiNiTO
7
Developing the Language Ability of Children with Autism Spectrum Disorder (ASD) Using Assistive Technology and a Picture Exchange Communication System (PECS) through Adapting elements of the Australian Educational Environment on Inclusive Public Schools in Saudi Arabia
Page
1-47
Hadyah Ali Jamal
View Article
|
PDF
756.64 K
|
View on SCiNiTO
8
The Inclusion of Students with Autism Spectrum Disorder in Public Education Schools in the Kingdom of Saudi Arabia: Challenges and Difficulties of Implementation
Page
49-65
Fatimah I. Al-Ghamdi
View Article
|
PDF
676.7 K
|
View on SCiNiTO