EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 8, Issue 29, March 2019  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13

2

واقع التقويم المستمر للطلاب الصم وضعاف السمع في المرحلة الابتدائية The Reality of the continuous evaluation for the deaf and hard of hearing students in the primary Stage

Page 1-33
على الزهرانى; عبد الرحمن الجبير

3

الوظائف الدلالية للغة الإشارة في السياق القرآني والنبوي وصور استخداماتها دراســــــة نـــــوعيــــــة The Semantic Functions of Sign Language in the Quranic and Prophetic Context and the Images of its Uses: A Qualitative Study

Page 35-69
نسيم الصريصري; إيمان الجبر; أسماء الخضير; نداء الـدعجــاني; هبه البخيت

4

أســالـيب التفکـير لـدى معلمـي صعــوبــات التعلــم وعــلاقتهـــا ببعــــض المتغــيرات الـديمـوغـرافيــة لــديهــم

Page 71-111
جمعة حلمى; سعيد آل باشه

5

أثر برنامج تدريبى قائم على مهارات الذکاء الانفعالى فى تحسين جودة الحياة وتنمية التفاؤل لدى عينة من تلميذات الصف الخامس الابتدائى ذوى صعوبات التعلم فى القراءة The impact of a training program based on the skills of emotional intelligence in improving the quality of life and the improvement of optimism among a sample of fifth grade pupils with learning disabilities i

Page 113-144
شيماء السباعى

6

واقع ومعوقات استخدام معلمي ومعلمات تلاميذ ذوي صعوبات التعلم للأجهزة الذکية في غرفة المصادر بمحافظة الأحساء The reality and constraints of the use of teachers of students with learning disabilities for smart devices in the sources room in Al – Ahsa

Page 145-182
عبد الله الخليف

7

The Role of Virtual Gaming Programs in Promoting or Reducing Aggressive Behaviors in Children in Late Childhood

Page 1-13
Amal Elsaigh

8

Effective Strategies for Teaching Students with Autism Spectrum Disorder اســتراتيجيــات فعــّــالــة لتعليــــم الطــــلاب الـذين يعـانـون مـن اضطــراب طيـف التـوحـــد

Page 15-25
Ebtesam Almotwaa