EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 5, 20 الجزء الثانى, September 2017  XML

1

نشرة العدد

Page 1-13

2

تقييم برنامج إعداد معلمات التربية الخاصة بجامعة الملک سعود من وجهة نظر الطالبات An evaluation of preparation program for special education teachers in king Saud university from the students point of view

Page 1-30
وفـــاء محمــد عــون; أريـج سلطــان العتيبـي

3

أثر استراتيجية التصحيح الذاتي على أداء تلميذات الصف الرابع الابتدائي اللاتي لديهن صعوبات تعلم في الإملاء، وعلاقته بمفهوم الذات الأکاديمي The Effect of Self-Correction Strategy on the Performance of 4th Grade Female Students with Learning Disabilities in Spelling, and its Relationship to the Academic Self-Concept

Page 31-66
إبراهيم بن سعد أبونيان; نهى بنت محمد الصالح

4

واقع استخدام الطلاب ذوي الإعاقة السمعية للتقنيات التعليمية في ضوء بعض المتغيرات في مرحلة التعليم العالي The reality of the use of the deaf and hard of hearing students of Instructional technology In light of some of the variables in higher education

Page 67-113
سـري محمـد رشــدي ســالــم

5

استراتيجية التدريس التبادلي وفعاليته في تنمية الفهم القرائي لدى التلاميذ ذوى صعوبات التعلم في القراءة Reciprocal teaching strategy and its effectiveness in developing reading comprehension among students with learning difficulties in reading

Page 115-145
أحــلام محمــد المــرعبـــة