iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 20, Issue 2, September 2021, Page 381-763 (أول يوليو - آخر سبتمبر (الجزء الثاني))
1
المعلومات العلمية للعدد
Page
381-763
View Article
|
PDF
635.11 K
|
View on SCiNiTO
2
سيناريو مقترح لهندرة مؤسسات رياض الأطفال بمحافظة دمياط في ضوء الثورة الصناعية الرابعة A proposed scenario for the restructuring of kindergarten institutions in Damietta Governorate In light of the fourth industrial revolution
Page
381-439
سعدية يوسف حسن الشرقاوي; زينب موسى السماحي; رشا جمال نور الدين محمد الليثي
View Article
|
PDF
1.34 MB
|
View on SCiNiTO
3
فعالية برنامج تدريبي في الوعي الفونولوجي لتحسين بعض المهارات القرائية في اللغة الإنجليزية لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم The effectiveness of a phonological awareness training program to improve English reading skills of kindergarten children with learning disabilities
Page
440-491
جيهان محمود البسيوني; أماني إبراهيم الدسوقي محمد; منار شحاتة محمود أمين; ماريز عزيز عبده شنودة
View Article
|
PDF
1.09 MB
|
View on SCiNiTO
4
استخدام خرائط المفاهيم في تنمية بعض مفاهيم علوم الحياة لدى طفل الروضة The use of concept maps in the development of some concepts of life sciences for the kindergarten child
Page
492-543
محمد إبراهيم عبد الحميد; عاطف حامد زغلول; سالي علي محمد علي
View Article
|
PDF
1.22 MB
|
View on SCiNiTO
5
فعالية برنامج قائم على لعبة السلوک الجيد لتنمية بعض مهارات التنظيم الذاتي لأطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم The Effectiveness of a program based on good behavior games to develop some self-regulation skills for children kindergarten with learning disabilities
Page
544-583
أماني إبراهيم الدسوقي محمد; منار شحاتة محمود أمين; ساره محمد أبو الفتوح محمد
View Article
|
PDF
946.09 K
|
View on SCiNiTO
6
المعوقات التي تحول دون تفعيل إستراتيجية الدمج بمرحلة رياض الأطفال في مصر Obstacles that prevent activating of the inclusion strategy in the kindergarten stage in Egypt
Page
584-647
سعدية يوسف حسن الشرقاوي; جيهان لطفي محمد محمد; مي سالم حسين سالم
View Article
|
PDF
1.29 MB
|
View on SCiNiTO
7
نظرية العقل لدى الأطفال ذوي الإعاقة البصرية وعلاقتها بالتواصل کدالة للوظيفة التکيفية Theory of mind in children with visual impairment and its relationship to communication as an indicator of adaptive function
Page
648-763
دعاء محمد مصطفى حسن
View Article
|
PDF
1.67 MB
|
View on SCiNiTO
8
أبحاث الجزء الثاني کاملاً
Page
381-763
View Article
|
PDF
6.86 MB
|
View on SCiNiTO