EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 30, Issue 3, March 2005, Page 1411-1480  XML

1

DOMESTIC MARKETING OF SESAME CROP IN EGYPT التسويق الداخلى لمحصول السمسم فى مصر

Page 1411-1422
شهيناز عيد محمود موسـى

2

AN ANALYTICAL STUDY FOR DOMESTIC CONSUMER DEMAND ON MEAT IN EGYPT دراسة تحليليه لطلب المستهلک المحلى على اللحوم فى مصر

Page 1423-1432
هدى محمد رجب

3

أثــر ســيـاســات وبــرامـج الإصــلاح الإقـتصـادي عـلي أهـم المتغيــرات الإقـتـصـاديـة لمحـاصــيـل الحـبـوب الـغــذائـيـة فـي مـصــر

Page 1433-1446
تـوفيق سـليم السيد; حسـن محمود بيومي سـمور; محمد محمد سـليمان محمد

4

SELF ASSERTATION AS A SOCIAL SKILLS AMONG THE AGRICULTURAL EXTENSION RESPONSE SABLES OF GHARBIA GOVERNORATE توکيد الذات کأحد المهارات الاجتماعية لدى قادة العمل الإرشادى الزراعى بمحافظة الغربية (دراسة استطلاعية)

Page 1447-1454
سامى على المرسى شادى

5

AN ECONOMIC ANALYSIS FOR THE EXTERNAL DEMAND OF EGYPTIAN COTTON IN THE WORLD MARKETS تحليل أقتصادى للطلب الخارجي على القطن المصري فى أسواقه العالمية

Page 1455-1466
سامي السيد شمس; أحمد أحمد الشاعر

6

A STUDY OF THE LEVEL OF FARMERS KNOWLEDGE AND IMPLEMENTATION FOR WHEAT EXTENSION RECOMMENDATIONS IN SHARKIA GOVERNORATE دراسة لمستوى معرفة وتنفيذ الزراع للتوصيات الإرشادية لمحصول القمح بمحافظة الشرقية

Page 1467-1480
إبراهيم محمد شلبى نويصر