iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 13, Issue 44.2, September 2021
1
نشرة العدد
Page
1-15
أ.د/ عادل عبدالله محمد
View Article
|
PDF
882.14 K
|
View on SCiNiTO
2
معوِّقات تطبيق استراتيجية التعلُّم التعاونيّ للطلبة الصُّمّ وضِعاف السمع من وجهة نظر معلِّمي محافظة ينبع Obstacles of Implementing Cooperative-Learning Strategy for Deaf and Hard-of-Hearing Students From teachers’ perspective in Yanbu city
Page
1-40
أحمد بن محمد الغامدي; عبد العزيز بن شوق السلمي
View Article
|
PDF
884 K
|
View on SCiNiTO
3
دور الوالدين في تنمية اللغة التعبيرية عند الاطفال ضعاف السمع The role of parents in the development of expressive language for children with hearing impairment
Page
41-80
يزيد عبد الله عبد الرحمن العرفج; أمين علي محمد الحزنوي
View Article
|
PDF
1.16 MB
|
View on SCiNiTO
4
الکمـــاليـــة وعـــلاقتهـــا بالإنجـــاز الأکـــاديمـــي لدى الطلبة الموهوبين وغير الموهوبين في المرحلة الثانوية Perfectionism and its Relation to the Academic Achievement among Gifted and Average Abilities Students at the Secondary School
Page
81-128
جود بنت عبد الرحمن الصيخان; مکـــي محمـد مغــربــي
View Article
|
PDF
984.71 K
|
View on SCiNiTO
5
صعوبات تطبيق برنامج "تيتش" في المراکز والمدارس الحکومية من وجهة نظر معلمات ذوي اضطراب طيف التوحد Difficulties in implementing the "Teacch" program in public centers and schools from the point of view of teachers autism spectrum disorder
Page
129-165
نوره بنت عبد الله محمد القحطاني; فرتاج بن فاحس خشان الزوين
View Article
|
PDF
1.2 MB
|
View on SCiNiTO
6
تقييم واقع برامج فرط الحرکة وتشتت الانتباه في المملکة العربية السعودية في ضوء مؤشرات ضبط الجودة Evaluating the reality of hyperactivity and attention deficit programs in the Kingdom of Saudi Arabia within the indicators of quality control
Page
167-207
عــائشــة بنــت منــور المطــيري
View Article
|
PDF
904.36 K
|
View on SCiNiTO