EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 13, Issue 46.1, January 2022  XML

1

نشرة العدد

Page 1-15
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد

2

اتجاهات أعضاء هيئة التدريس والتدريب نحو دمج الطلاب ذوي الإعاقة في التعليم العالي "التربية الأساسية أنموذجـًا" Faculty members and training staff attitudes towards students with disabilities integration in higher education "Basic education as a model"

Page 1-29
منــال حميــدي الــديحــانــي

3

الضغوط کمتغير معدل فى العلاقة بين الکفاءة الذاتية وجودة الحياة الأسرية لدى والدى الأطفال ذوى اضطراب التوحد Stress As a Moderator Variable in The Relationship Between Self-Efficacy and Family Quality of Life for Parents of Children with Autism Disorder

Page 31-99
السيد محمد

4

التصميم الشامل للتعلم (UDL) على ضوء التشريعات في المملکة العربية السعودية والولايات المتحدة الأمريکية Universal Design for Learning (UDL) in the light of legislation in the Kingdom of Saudi Arabia and The United States

Page 101-118
ساره البوزيد

5

درجة معرفة معلمات رياض الأطفال باضطرابات اللغة الاستقبالية واللغة التعبيرية لدى الأطفال بمدينة الرياض Kindergarten teacher’s knowledge degree of receptive and expressive language disorder of children in Riyadh

Page 119-164
خلـود بنـت سـالمـين عيظـه النهـدي; نــورة بنــت علــي الکثيــري