iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 13, Issue 46.1, January 2022
1
نشرة العدد
Page
1-15
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد
View Article
|
PDF
882.46 K
|
View on SCiNiTO
2
اتجاهات أعضاء هيئة التدريس والتدريب نحو دمج الطلاب ذوي الإعاقة في التعليم العالي "التربية الأساسية أنموذجـًا" Faculty members and training staff attitudes towards students with disabilities integration in higher education "Basic education as a model"
Page
1-29
منــال حميــدي الــديحــانــي
View Article
|
PDF
732.99 K
|
View on SCiNiTO
3
الضغوط کمتغير معدل فى العلاقة بين الکفاءة الذاتية وجودة الحياة الأسرية لدى والدى الأطفال ذوى اضطراب التوحد Stress As a Moderator Variable in The Relationship Between Self-Efficacy and Family Quality of Life for Parents of Children with Autism Disorder
Page
31-99
السيد محمد
View Article
|
PDF
1.2 MB
|
View on SCiNiTO
4
التصميم الشامل للتعلم (UDL) على ضوء التشريعات في المملکة العربية السعودية والولايات المتحدة الأمريکية Universal Design for Learning (UDL) in the light of legislation in the Kingdom of Saudi Arabia and The United States
Page
101-118
ساره البوزيد
View Article
|
PDF
617.65 K
|
View on SCiNiTO
5
درجة معرفة معلمات رياض الأطفال باضطرابات اللغة الاستقبالية واللغة التعبيرية لدى الأطفال بمدينة الرياض Kindergarten teacher’s knowledge degree of receptive and expressive language disorder of children in Riyadh
Page
119-164
خلـود بنـت سـالمـين عيظـه النهـدي; نــورة بنــت علــي الکثيــري
View Article
|
PDF
1000.23 K
|
View on SCiNiTO