EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 25, Issue 6, July 2022  XML

1

الصفحات الاولى

Page 1-6

2

سمات الطالب المنافس عالميا في الرياضيات في ضوء برنامج تنمية القدرات البشرية بالمملکة العربية السعودية ( تصور مقترح ) Attributes of the globally competitive student in mathematics in the light of the Human Capacity Development Program in the Kingdom of Saudi Arabia (suggested idea)

Page 7-42
رائدة أحمد القاسمي

3

فاعلية برنامج تدريبي في تنمية ممارسات معلمي الرياضيات بالمرحلة المتوسطة لإستراتيجيات تدريس مهارات التفکير العليا بمحافظة جدة The Effectiveness of a Training Program in Developing the Practices of Mathematics Teachers at the Intermediate Stage of Strategies for Teaching Higher-Order Thinking Skills in Jeddah

Page 43-70
عبدالملک المالکي

4

برنامج قائم على نموذج بووبس Boppps model لتنمية مهارة تخطيط الدرس عبر منصات التعليم الالکترونى وفاعلية الذات والذکاء العاطفى لدى الطلاب المعلمين شعبة رياضيات بکلية التربية A program based on the Boppps model for development the skill of Lesson planning via e-learning platforms and self-efficacy And emotional intelligence for the Student teachers in the ma

Page 71-108
يحيى زکريا صاوى

5

استخدام برنامج قائم على أنسنة التعلم في تدريس الهندسة لتنمية التفکير الهندسي الاستدلالي لدى تلاميذ الصف الثالث الاعدادي User of a Program Based on the Humanization of Learning in Teaching Geometry to Develop Deductive Geometrical Thinking by Third Year Preparatory School Students

Page 109-128
وديع مکسيموس داود; عماد شوقي ملقى سيفين; صابر إبراهيم جلال

6

معتقدات معلمي الرياضيات نحو دراسة الاتجاهات الدولية TIMSS- دراسة مزجية Mathematics teachers' Beliefs about TIMSS International Tests- A Mixed Method Study

Page 129-160
نوره بنت عوضه الأسمري; محمد برجس الشهراني; إبراهيم بن الحسين خليل

7

فاعلية استخدام المنظمات التخطيطية في الرياضيات لتنمية المهارات الحياتية لدى تلاميذ المرحلة الابتدائية The Effectiveness of using graphic organizations in mathematics for developing life skills for the pupils of primary stage

Page 161-222
ابتسام محمد شحاته الکاشف

8

أثر برنامج تدريبي قائم على الاستدلال الجبري وإدراک المعنى في تطوير ممارسات معلمات المرحلة الثانوية التدريسية، وأداء طالباتهن في الاستدلال الجبري The Effect of a Training Program Based on Algebraic Reasoning and Sense Making in Developing the Teaching Practices of High School Teachers, and the Performance of Their Students in Algebraic Reasoning

Page 223-260
سهام حمد بن الشعلان

9

دراسة مقارنة للوسائل التعليمية المتضمنة في کتب الرياضيات للمرحلة الابتدائية لبعض الدول المشارکة في TIMSS وکيفية استخدامها

Page 261-298
ايات الحبشي