iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 20, Issue 1 - Serial Number 1012022, January 2022
1
مستقبل التربية العملية في مصر والوطن العربي في ضوء متغيرات تعليم الطوارئ والتحول الرقمي: رؤية استشرافية The Future of Practicum in Egypt and the Arab World in Light of Emergency Education and Digital Transformation: A Forward-Looking Vision
Page
1-30
أ.د / عيد عبد الواحد على; أ.د / وائل صلاح محمد سيد السويفي; أ.م.د/ هناء عبد الحميد محمد
View Article
|
PDF
400.44 K
|
View on SCiNiTO
2
برنامج قائم على تقييم ABLLS-R لتنمية القدرات الإدراکية الحس حرکية وأثره على خفض الإندفاعية لدى الأطفال ذوي متلازمة الأسبرجر A Program Based on The Assessment of ABLLS-R for the Development of the Motor-Sensory Cognitive Abilities and its Effects on Reducing Impulsivity of Children with Asperger Syndrome
Page
31-94
ا.م.د/ وفاء رشاد راوي; د/ ايمان صابر حسانين
View Article
|
PDF
1.13 MB
|
View on SCiNiTO
3
دراسة إمکانية التنبؤ بمعاملات ثبات ألفا الرتبي وثيتا الرتبي وأوميجا وأکبر حد أدنى بمعلومية معامل ألفا لکرونباخ لأحجام عينات مختلفة Investigating the Possibility of Predicting Ordinal Alpha, Ordinal Theta, Omega, and the Greatest Lower Bound Reliability with Cronbach's Alpha Coefficient for Different Sample Sizes
Page
95-134
أ.م.د/ محمد إبراهيم محمد
View Article
|
PDF
719.49 K
|
View on SCiNiTO
4
فاعلية برنامج قائم على الرسوم المتحرکة للحد من الاستقواء لدى أطفال مرحلة الطفولة المبکرة The effectiveness of an animation-based program to reduce bullying in early childhood Education
Page
135-177
د/ أسماء محمد علي خليفة; د/ زينب عرفات جودة بهنساوي
View Article
|
PDF
853.97 K
|
View on SCiNiTO
5
مهارة حل المشکلات الاجتماعية وعلاقتها بصعوبات التعلم النمائية لدى الأطفال The skill of solving social problems and their relationship to children's developmental learning difficulties
Page
179-211
إعداد: أ/ دعاء فوزي محمود عبد الشافي; إشراف: أ.م. د/غادة فرغل جابر; د/ إيمان صابر حسانين
View Article
|
PDF
505.07 K
|
View on SCiNiTO
6
فاعلية برنامج قائم علي استراتيجية المحاولات المنفصلةDTT لتنميـة مهارات الرعاية الذاتية لـدي أطفال التوحـد The effectiveness of a program based on a strategy of discrete trail training (DTT) to develop Self-care skills with autistic children
Page
213-231
إعداد: ضحي عادل عيد عبد العظيم; إشراف: أ.د/ رأفت عطيه باخوم; د/ مروة مراد حسني
View Article
|
PDF
382.11 K
|
View on SCiNiTO