iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 20, Issue 2 - Serial Number 2012022, January 2022, Page 1-219
1
دور الأغاني المقدمة بقنوات الأطفال الفضائية في إکساب طفل الروضة المعلومات البيئية ”دراسة تحليلية” The Role of Songs Presented on Children's Satellite Channels in Providing the Kindergarten Child with Environmental Information “An Analytical Study”
Page
1-25
إعداد: أسماء جمال خميس عبد العال; إشراف: أ.د / أحمد سعيد احمد عبد الخالق; أ.د. متفرغ / سهير عبد الحميد عثمان
View Article
|
PDF
606.06 K
|
View on SCiNiTO
2
فاعلية برنامج قائم على التواصل بتبادل الصور (بيکس) لتنمية المهارات الحرکية الدقيقة لدى أطفال التوحد The Effectiveness of a Program Based on the Picture Exchange Communication System (PECS) for Developing Fine Motor Skills of Autistic Children
Page
27-49
إعداد: هبة حنفي محمود محمد; إشراف: أ.د نبيل السيد حسن; أ.م.د وفاء رشاد راوي; د. مروة مراد حسنى
View Article
|
PDF
425.9 K
|
View on SCiNiTO
3
فاعلية برنامج باستخدام بعض فنيات العلاج الوظيفي لخفض النشاط الزائد لدي الأطفال التوحديين The Effectiveness of a Programme using some Occupational Therapy Techniques to reduce Hyperactivity among Autistic children
Page
51-78
اعداد: أ/ آية حمدي محمد شعراوي عرفات; اشراف: أ.د/ نبيل السيد حسن; د/ ايمان صابر حسانين محمد
View Article
|
PDF
622.62 K
|
View on SCiNiTO
4
برنامج باستخدام الأنشطة الأدائية لتحسين بعض جوانب النمو لدي أطفال طيف التوحد A program using performance activities to improve some aspects of development for children on the autism spectrum
Page
79-141
أ.م.د/ إيمان سعد السيد زناتي
View Article
|
PDF
1.27 MB
|
View on SCiNiTO
5
برنامج قائم على أنشطة تعدد الحواس لتنمية بعض المهارات الحياتية لدى عينة من أطفال الروضة المکفوفين A multi-sensory program to develop some life skills in a sample of blind kindergarten children
Page
179-219
إعداد :فاطمة شحاتة علي جمعة; إشراف/ أ.د/ نبيل السيد حسن سليمان; أ.د/ عيد عبد الواحد علي
View Article
|
PDF
1.16 MB
|
View on SCiNiTO
6
برنامج متعدد الحواس قائم على الأنشطة باللغة الإنجليزية لتنمية مهارة إدارة الذات لدى عينة من أطفال الروضة المکفوفين A multi-sensory program based on activities in the English Language to develop self-management skills for a sample of blind kindergarten children
Page
143-177
إعداد: أ/ فاطمة شحاته علي; إشراف: أ.د / نبيل السيد حسن; أ.د/ عيد عبدالواحد علي
View Article
|
PDF
684.66 K
|
View on SCiNiTO