| 1. | مقاصد المفسِّر ومقاصد التفسير: التداخل والخلط | |
| Pages 9-37 | ||
| امانى عبدالعاطى | ||
| 2. | الأسطورة دين | |
| Pages 39-75 | ||
| دعاء عبدالمحسن | ||
| 3. | المنهج الدراسي لتعليم اللغة العربية في المدارس العربية بسريلانكا – دراسة تقويمية | |
| Pages 77-104 | ||
| عبدالمجيد رازق | ||
| 4. | التطور الدلالي للمصطلحات التكنولوجية | |
| Pages 105-144 | ||
| عبير عبدالوهاب | ||
| 5. | The Effect of (In) formality on Hedges and Boosters in Spoken American English: A Corpus-Based Study | |
| Pages 7-32 | ||
| Islam Abdel Maboud | ||
| 6. | Minaret and My Name is Salma: Female Muslim Identity in Postcolonial Trauma Novels | |
| Pages 33-62 | ||
| Mai Solaiman | ||
| 7. | Constructing Algerian Women’s History through Mobility and Hybridity: A Close Reading of Assia Djebar’s Fantasia: An Algerian Cavalcade | |
| Pages 63-94 | ||
| Nada Ghazy | ||
| 8. | Marlowe’s The Jew of Malta and Shakespeare’s The Merchant of Venice and the Anxiety of Influence | |
| Pages 95-128 | ||
| Tahany El-Garhy | ||