iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 11, Issue 4, September 2023, Page 1-90
1
برنامج مقترح في القراءة التحليلية في ضوء التعلم المستند إلى الدماغ لتنمية الدافعية للقراءة لدى طلاب كلية التربية A Proposed Program in Analytical Reading in the Light of Brain-Based Learning to Develop Motivation for Reading Among Students of the College of Education
Page
1-11
هند علي فارس محمد; عبد الحميد زهري سعد; اشرف عبد الحليم علي
View Article
|
PDF
697.44 K
|
View on SCiNiTO
2
اتجاهات معلمي ستيم نحو استخدام منصة مدرستي بالمملكة العربية السعودية Attitudes of STEM Teachers towards Using the Madrasati Platform in the Kingdom of Saudi Arabia
Page
13-22
حسن سليم القرشي
View Article
|
PDF
808.55 K
|
View on SCiNiTO
3
برنامج في الكيمياء قائم على نظرية المرونة المعرفية وفاعليته في تنمية مهارات الحل الإبداعي للمشكلات باستخدام الروبوت لدى طلاب مدارس STEM A Chemistry Program Based on the Theory of Cognitive Flexibility and Its Effectiveness in Developing Creative Problem-Solving Skills Using Robots Among Stem School Students
Page
23-52
دعاء عبد المنعم علي سليمان; حسام الدين محمد مازن; بدرية محمد حسانين
View Article
|
PDF
1.31 MB
|
View on SCiNiTO
4
الدراسات البينية ودورها في تحقيق الابتكار في البحوث العلمية Interdisciplinary Studies and Their Role in Achieving Innovation in Scientific Research
Page
53-61
آلاء إبراهيم الحجي
View Article
|
PDF
561.65 K
|
View on SCiNiTO
5
Women’s Empowerment Through Higher Education as a Key Factor in Sustainable Development
Page
63-72
Ahmed Ali Alhazmi
View Article
|
PDF
342.43 K
|
View on SCiNiTO
6
استخدام نظم المعلومات الجغرافية في تنمية مهارات الحس الجغرافي لدى طلاب شعبة الجغرافيا بكلية التربية جامعة سوهاج Using Geographic Information Systems (GIS) to develop geographic sense skills for students in the Geography Department at the College of Education, Sohag University
Page
73-98
خالد عبد اللطيف محمد عمران; مصطفي زايد محمد زايد; مروة سيد أحمد السيد طهطاوي
View Article
|
PDF
851.02 K
|
View on SCiNiTO