EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 11, Issue 4, September 2023, Page 1-90  XML

1

برنامج مقترح في القراءة التحليلية في ضوء التعلم المستند إلى الدماغ لتنمية الدافعية للقراءة لدى طلاب كلية التربية A Proposed Program in Analytical Reading in the Light of Brain-Based Learning to Develop Motivation for Reading Among Students of the College of Education

Page 1-11
هند علي فارس محمد; عبد الحميد زهري سعد; اشرف عبد الحليم علي

2

اتجاهات معلمي ستيم نحو استخدام منصة مدرستي بالمملكة العربية السعودية Attitudes of STEM Teachers towards Using the Madrasati Platform in the Kingdom of Saudi Arabia

Page 13-22
حسن سليم القرشي

3

برنامج في الكيمياء قائم على نظرية المرونة المعرفية وفاعليته في تنمية مهارات الحل الإبداعي للمشكلات باستخدام الروبوت لدى طلاب مدارس STEM A Chemistry Program Based on the Theory of Cognitive Flexibility and Its Effectiveness in Developing Creative Problem-Solving Skills Using Robots Among Stem School Students

Page 23-52
دعاء عبد المنعم علي سليمان; حسام الدين محمد مازن; بدرية محمد حسانين

4

الدراسات البينية ودورها في تحقيق الابتكار في البحوث العلمية Interdisciplinary Studies and Their Role in Achieving Innovation in Scientific Research

Page 53-61
آلاء إبراهيم الحجي

5

Women’s Empowerment Through Higher Education as a Key Factor in Sustainable Development

Page 63-72
Ahmed Ali Alhazmi

6

استخدام نظم المعلومات الجغرافية في تنمية مهارات الحس الجغرافي لدى طلاب شعبة الجغرافيا بكلية التربية جامعة سوهاج Using Geographic Information Systems (GIS) to develop geographic sense skills for students in the Geography Department at the College of Education, Sohag University

Page 73-98
خالد عبد اللطيف محمد عمران; مصطفي زايد محمد زايد; مروة سيد أحمد السيد طهطاوي