iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 15, Issue 53.1, March 2023
1
نشرة العدد
Page
1-12
تقديم: أ.د/ عادل عبدالله محمد
View Article
|
PDF
900.09 K
|
View on SCiNiTO
2
اتجــاهــات معلمـي التعليـم العـــام نحـــو الطلبـــة المـوهـوبيـن ذوي صعـوبـات التعلـم بمنطقـة جـازان General Education Teachers' Attitudes Towards Gifted Students with Learning Disabilities in Jazan Region
Page
1-60
ياسر بن محسن بن محمد حكمي; مهنـــد غـــازي عـــابـــد
View Article
|
PDF
949.15 K
|
View on SCiNiTO
3
مــــدى تطبيـــــق نظــــام الــــدعــــم متعـــــدد المستـــــويــــات MTSS فــي ميدان التربية الخاصة بالمملكة العربية السعودية The Extent of the Application of the Multi-Level Support System "MTSS" in the Field of Special Education in the Kingdom of Saudi Arabia
Page
61-99
خالد بن صالح بن سعيد القرني; علي عبد النبي محمد حنفي
View Article
|
PDF
1.07 MB
|
View on SCiNiTO
4
تصـــوّرات أوليــاء أمـــور الطّلبــة ذوي الأداء العـــالـــي من فئة اضطراب طيف التّوحد حول البرامج التّربوية المقدّمة لأبنائهم Parents' Perceptions of High Functioning Students with Autism Spectrum Disorder In Regard to the Educational Programs Presented to their Children
Page
101-139
عماد بن حسن علي أبو طالب القاضي; عبد الله مبـــــارك باسليــم
View Article
|
PDF
920.93 K
|
View on SCiNiTO
5
تحـــديـــات التعـــاون الأســـري فـــي بـــرامـــج التــدخــل المبكــر مــن وجهــة نظــر معلمــات التــربيــة الفكــريــة بمــدينــة مكــة Family Cooperation Challenges in Early Intervention Programs: Perspectives from Female Intellectual Education Teachers in Makkah
Page
141-198
سمـاهـر رابـح عليثـه الـردادي; منـى فـــوزي سليمــانــي
View Article
|
PDF
1004.38 K
|
View on SCiNiTO