iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 26, Issue 4, July 2023
1
الصفحات الأولي
Page
1-9
View Article
|
PDF
749.16 K
|
View on SCiNiTO
2
تطبيقات نماذج الذكاء الاصطناعي (ChatGPT) في المناهج وطرق التدريس (الفرص المتاحة والتهديدات المحتملة)
Page
10-23
رضا مسعد السعيد ابو عصر
View Article
|
PDF
477.28 K
|
View on SCiNiTO
3
التعلم المُنظَّم ذاتياً وعلاقته بقلق الرياضيات والنهوض الأكاديمي لدى طلبة جامعة الأمير سطام بن عبدالعزيز Self-regulated learning and its relationship to mathematics anxiety and academic buoyancy among students of Prince Sattam bin Abdulaziz University
Page
24-54
سلمان بن صاهود راقي العتيبي
View Article
|
PDF
851.72 K
|
View on SCiNiTO
4
تعلم الرياضيات وتعليمها: استقصاء معتقدات الطلبة الذين تتراوح أعمارهم بين 11-14 سنة في الأردن(*) learning and teaching mathematics: Inquiry of the students' 11–14 year olds beliefs in Jordan
Page
55-72
ابراهيم الشرع; سندس اشتية
View Article
|
PDF
537.55 K
|
View on SCiNiTO
5
استخدام مدخل STEAM لتنمية التفكير المتشعب في الرياضيات لدي تلاميذ المرحلة الإعدادية Using the STEAM approach to develop divergent thinking in mathematics among middle school students
Page
73-92
هبه حسين عبد الكريم ابراهيم
View Article
|
PDF
712.36 K
|
View on SCiNiTO
6
أثر تطوير وحدات تعليمية مستندة إلى إطار الثقافة المالية في تنمية المهارات الوظيفية للرياضيات لدى طالبات الصف الثالث المتوسط The impact of developing educational units based on the framework of financial culture in developing the functional skills of mathematics for the third intermediate grade students
Page
93-152
عائشة بنت جميعان الجهني; محمد بن عبدالله النذير
View Article
|
PDF
1.05 MB
|
View on SCiNiTO
7
استخدام برامج الهندسة التفاعلية عبر منصة مايكروسوفت تيمز لتنمية التفكير التصميمى والحس الهندسي لدى طلاب شعبة الرياضيات Using interactive geometric programs through the Microsoft Teams platform to develop design thinking and geometric sense of students of the Mathematics Division.
Page
153-223
علي محمد غريب
View Article
|
PDF
1.17 MB
|
View on SCiNiTO
8
أثر استخدام استراتيجية شكل البيت الدائري في تعليم الرياضيات لتنمية التحصيل والذكاء الوجداني للتلاميذ الصم بالمرحلة الإعدادية The Effect of Using the "Round-house Diagram Strategy" on the Mathematical Develop Achievement and Emotional Intelligence for Deaf Students in the Preparatory Stage
Page
224-265
رهان السري
View Article
|
PDF
897 K
|
View on SCiNiTO
9
التعلم القائم علي المشكلة ونموذج 3C3D لتصميم المشكلة Problem Based Learning and 3C3D Model for Design Problem
Page
266-306
مديحة حسن محمد عبد الرحمن
View Article
|
PDF
1.01 MB
|
View on SCiNiTO