iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 10, Issue 3, January 2024, Page 1-859
1
برنامج قائم على تقنيات الواقع المعزز المعان ببعض الأنشطة الفنية لتنمية مفهومي الحواس وأجزاء جسم الانسان لدى أطفال طيف التوحد A program based on augmented reality technologies that includes some artistic activities to develop the concepts of the senses and parts of the human body among children on the autism spectrum
Page
1-184
سحر توفيق نسيم محمد; ريهام احمد عفيفي حجاج; عبد المنعم السيد محمود السيد سليم
View Article
|
PDF
1.51 MB
|
View on SCiNiTO
2
فعالية برنامج تربية حركية قائم على نظرية Loose Parts في تحسين الوعى الفراغى لطفل الروضة The effectiveness of a motor education program based on Loose Parts theory in improving kindergarten children’s spatial awareness
Page
185-250
ندا حامد رماح; فاطمة شحته عايد على; وفاء أبو المعاطى يوسف يوسف; خلود محمد السيد الشربينى
View Article
|
PDF
705.83 K
|
View on SCiNiTO
3
طرق تنمية الذكاء الوجداني لدى طلاب المرحلة الإعدادية Ways to develop emotional intelligence among middle school students
Page
251-278
محمد حسين محمد سعد الدين الحسيني; محمد حمود صالح مويهان العازمي
View Article
|
PDF
394.84 K
|
View on SCiNiTO
4
الذاكرة العاملة لدى أطفال صعوبات التعلم Working memory in children with learning difficulties
Page
279-314
محمد حسين محمد سعد الدين الحسيني; ليلى عبد الرضا عبد الله مندني محمد
View Article
|
PDF
429.33 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج قائم علي الانفوجرافيك المتحرك لتنمية الوعي البيئي لدي أطفال ماقبل المدرسة في ضوء التغيرات المناخية Effectiveness of a program based on animated infographics to develop environmental awareness among pre-school children in light of climate change
Page
315-440
زينب موسي السماحي; ياسمين أحمد فيصل
View Article
|
PDF
1.48 MB
|
View on SCiNiTO
6
الإرشاد النفسي وتخفيف حدة السلوك العدواني لدى الأطفال Psychological counseling and alleviating aggressive behavior in children
Page
441-471
محمد حسين محمد سعد الدين الحسينى; بشاير فهد عيد جابر سهيل المطيرى
View Article
|
PDF
395.43 K
|
View on SCiNiTO
7
فعالية استخدام القصة التفاعلية في تنمية بعض مهارات التعايش لدي الأطفال المدمجين (المعاقين عقليا القابلين للتعلم) The effectiveness of using interactive stories in Developing Some Coexistence Skills with Integrated Children (The mentally disabled who are capable of learning)
Page
472-513
رانيا وجيه حلمي; فايزة أحمد عبد الرازق عوض; رانيا رمضان محمود ابراهيم
View Article
|
PDF
593.48 K
|
View on SCiNiTO
8
أثر استخدام التمثيل ولعب الأدوار في تنمية بعض مفاهيم الأمان الاجتماعي لدى طفل الروضة The effect of using acting and role-playing in developing some concepts of social safety among kindergarten children
Page
514-583
أمل محمد احمد القداح; فايزة أحمد عبد الرازق عوض; ليلى نبيل بهرام جاد
View Article
|
PDF
636.93 K
|
View on SCiNiTO
9
تنمية الانتباه المشترك كمدخل لخفض بعض الاضطرابات السلوكية والانفعالية لدي الأطفال المعاقين عقلياً القابلين للتعلم Developing Joint Attention as an Approach for Reducing some Behavioral and Emotional Disorders among children with Learnable mentally handicapped
Page
584-757
سارة فتحى أحمد أبو رية
View Article
|
PDF
1.8 MB
|
View on SCiNiTO
10
فاعلية برنامج قائم على عادات العقل في تنمية بعض مهارات القرن الحادي والعشرين لدى طفل الروضة Effectiveness of a Habits of Mind-based program in developing some twenty-first century skills in kindergarten children
Page
758-859
إيمان عبد الله محمد شرف; نعمة عبد السلام محمد حسن
View Article
|
PDF
858.63 K
|
View on SCiNiTO
11
برنامج إثرائي في أدب الطفل الرقمي قائم على تطبيقات الذكاء الاصطناعي لتنمية بعض المهارات اللغوية اللفظية لدى طفل الروضة An Enrichment Program in Digital Children’s Literature Based on Artificial Intelligence Applications to Develop Some Verbal Language Skills in Kindergarten Children
Page
860-966
فايزة أحمد عبد الرازق عوض
View Article
|
PDF
1.04 MB
|
View on SCiNiTO