iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
1.
مقدمة العدد ومحتوياته
View Article
PDF
198.82 K
2.
الفروق بين الجنسين ونوع التعليم فى النشاط الزائد المصحوب بنقص الانتباه لدى عينة من الأطفال ذوى صعوبات التعلم Differences Between Gender and Type of Education in Hyperactivity Accompained By Attention Dificit in a Sample of Children with Learning Disabilities
Pages
1-30
ابتسام محمد بنوى
View Article
PDF
827.19 K
3.
دعم التعليم بتقنية "الأتمتة الفائقة" لتحقيق التنمية المستدامة Supporting education with hyper-automation technology to achieve sustainable development
Pages
31-42
ا.د.خالد فرجون
View Article
PDF
498.49 K
4.
أثر اختلاف نمط التحكم (متعلم/ برنامج) ونمط توجيه الأنشطة (موجه/ غير موجه) في برمجية الوسائط المتعددة على تنمية المهارات الرقمية لطلاب الصف العاشر The impact of the different control pattern (learner/program) and the pattern of guiding activities (directed/undirected) in multimedia software on the development of digital skills for tenth grade students
Pages
43-68
Nader Shemy
View Article
PDF
645.23 K
5.
فاعلية برنامج مقترح قائم على معايير العلوم للجيل القادم (NGSS) لتنمية التحصيل واتخاذ القرار لدى تلاميذ الصف الخامس الابتدائي بدولة الكويت The Effectiveness of A proposed program based on Next Generation Science Standards (NGSS) to develop Achievement and Decision-making among fifth grade pupils in the State of Kuwait
Pages
69-96
غالية الحربي; أماني الموجي; أميمة عفيفي
View Article
PDF
734.08 K
6.
المدخل إلي التعليم القائم علي الكفايات The Approach to competency-based education
Pages
97-143
محمد عبدالله الذراحي
View Article
PDF
825.4 K