iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 11, Issue 18, June 2023
1
مقدمة العدد ومحتوياته
View Article
|
PDF
198.82 K
|
View on SCiNiTO
2
الفروق بين الجنسين ونوع التعليم فى النشاط الزائد المصحوب بنقص الانتباه لدى عينة من الأطفال ذوى صعوبات التعلم Differences Between Gender and Type of Education in Hyperactivity Accompained By Attention Dificit in a Sample of Children with Learning Disabilities
Page
1-30
ابتسام محمد بنوى
View Article
|
PDF
827.19 K
|
View on SCiNiTO
3
دعم التعليم بتقنية "الأتمتة الفائقة" لتحقيق التنمية المستدامة Supporting education with hyper-automation technology to achieve sustainable development
Page
31-42
ا.د.خالد فرجون
View Article
|
PDF
498.49 K
|
View on SCiNiTO
4
أثر اختلاف نمط التحكم (متعلم/ برنامج) ونمط توجيه الأنشطة (موجه/ غير موجه) في برمجية الوسائط المتعددة على تنمية المهارات الرقمية لطلاب الصف العاشر The impact of the different control pattern (learner/program) and the pattern of guiding activities (directed/undirected) in multimedia software on the development of digital skills for tenth grade students
Page
43-68
Nader Shemy
View Article
|
PDF
645.23 K
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج مقترح قائم على معايير العلوم للجيل القادم (NGSS) لتنمية التحصيل واتخاذ القرار لدى تلاميذ الصف الخامس الابتدائي بدولة الكويت The Effectiveness of A proposed program based on Next Generation Science Standards (NGSS) to develop Achievement and Decision-making among fifth grade pupils in the State of Kuwait
Page
69-96
غالية الحربي; أماني الموجي; أميمة عفيفي
View Article
|
PDF
734.08 K
|
View on SCiNiTO
6
المدخل إلي التعليم القائم علي الكفايات The Approach to competency-based education
Page
97-143
محمد عبدالله الذراحي
View Article
|
PDF
825.4 K
|
View on SCiNiTO