EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 16, Issue 56.1, September 2023  XML

1

مدى امتلاك مديري مدارس التعليم العام للكفايات القيادية لإدارة برامج صعوبات التعلم بمدارسهم: استطلاع آراء معلمي صعوبات التعلم The extent to which principals of general education schools possess leadership competencies in managing learning disabilities programs in their schools: An opinion survey of learning disabilities’ teachers

Page 1-49
فيصل البلوي

2

Parental Attitudes toward the Provided Services in Regular Schools for Children with Autism Spectrum Disorder

Page 1-32
Salwa Khisheim

3

تقديم ونشرة العدد

Page 1-4
عادل عبدالله

4

القـــدرات الإبتكارية لدى الطلاب ذوي اضطـــراب طيف التوحد عالي الأداء وعلاقته ببعض متغيرات البيئة المدرسية Creative Abilities Of Students With Autism Spectrum Disorder High Functioning And Its Relationship To Some Variables Of The School Environment

Page 51-93
خالد الهذلي فيصل العامري ،

5

بــــرنــــامــــج السنــــوات المــــذهلــــة مراجعة أدبية وتصور لكيفية تطبيقه والاستفادة منه في سياق المملكة العربية السعودية Study Summary Incredible Years® Program (IYP): A literature review and visualization of how it can be implemented and benefited in the context of the Kingdom of Saudi Arabia

Page 95-150
امتنان المحسن

6

ثنائيي غير العادية "الموهوبين مضطربي الانتباه مفرطي النشاط (GADHD) أنموذجًا": الصورة النيوروسيكولوجية لوظائف الفصوص الأربعة المكونة للقشرة المخية من واقع حالات مصرية

Page 151-200
أمل غنايم

7

مستــوى امتــلاك معلمات الإعــاقــة الفكــريــة لكفــايــات استخدام التعليم عن بعد في تعليم ذوي الإعاقة الفكرية في ظل جائحة كورونا

Page 201-243
حسنين عطا رحاب السواط ،

8

التعليم الشامل للطالبات ذوات الإعاقة الفكرية ودوره في اكسابهن مهارات التواصل الاجتماعي من وجهة نظر المعلمات: دراسة نوعية Inclusive Education for Female Students With Intellectual Disability and Its Role in Enhancing their Social-Communication Skills from Teachers’ Perspectives: A Qualitative Study

Page 245-282
خالد ابو الغيث شروق الشمري

9

وعي الأمهات بأساليب المعاملة الوالدية وتأثيرها على الاعتمادية لدى ذوي الإعاقة الفكرية: دراسة نوعية Mothers’ Awareness of Parenting Strategies and its Influence on the Independence of Children with Intellectual Disability

Page 283-312
خالد ابو الغيث شهد العماري

10

أهميــة القصص الاجتماعية المصورة في زيــادة الحصيلة اللغوية لدى أطفال متلازمة داون من وجهة نظر المعلمات The importance of social Comics in increasing the linguistic outcome of children with Down syndrome from the teachers' point of view

Page 313-344
عائشة آل عبدالمتعالي