iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 16, Issue 56.1, September 2023
1
مدى امتلاك مديري مدارس التعليم العام للكفايات القيادية لإدارة برامج صعوبات التعلم بمدارسهم: استطلاع آراء معلمي صعوبات التعلم The extent to which principals of general education schools possess leadership competencies in managing learning disabilities programs in their schools: An opinion survey of learning disabilities’ teachers
Page
1-49
فيصل البلوي
View Article
|
PDF
1.07 MB
|
View on SCiNiTO
2
Parental Attitudes toward the Provided Services in Regular Schools for Children with Autism Spectrum Disorder
Page
1-32
Salwa Khisheim
View Article
|
PDF
626.63 K
|
View on SCiNiTO
3
تقديم ونشرة العدد
Page
1-4
عادل عبدالله
View Article
|
PDF
8.9 MB
|
View on SCiNiTO
4
القـــدرات الإبتكارية لدى الطلاب ذوي اضطـــراب طيف التوحد عالي الأداء وعلاقته ببعض متغيرات البيئة المدرسية Creative Abilities Of Students With Autism Spectrum Disorder High Functioning And Its Relationship To Some Variables Of The School Environment
Page
51-93
خالد الهذلي فيصل العامري ،
View Article
|
PDF
1.04 MB
|
View on SCiNiTO
5
بــــرنــــامــــج السنــــوات المــــذهلــــة مراجعة أدبية وتصور لكيفية تطبيقه والاستفادة منه في سياق المملكة العربية السعودية Study Summary Incredible Years® Program (IYP): A literature review and visualization of how it can be implemented and benefited in the context of the Kingdom of Saudi Arabia
Page
95-150
امتنان المحسن
View Article
|
PDF
836.89 K
|
View on SCiNiTO
6
ثنائيي غير العادية "الموهوبين مضطربي الانتباه مفرطي النشاط (GADHD) أنموذجًا": الصورة النيوروسيكولوجية لوظائف الفصوص الأربعة المكونة للقشرة المخية من واقع حالات مصرية
Page
151-200
أمل غنايم
View Article
|
PDF
1.09 MB
|
View on SCiNiTO
7
مستــوى امتــلاك معلمات الإعــاقــة الفكــريــة لكفــايــات استخدام التعليم عن بعد في تعليم ذوي الإعاقة الفكرية في ظل جائحة كورونا
Page
201-243
حسنين عطا رحاب السواط ،
View Article
|
PDF
1.23 MB
|
View on SCiNiTO
8
التعليم الشامل للطالبات ذوات الإعاقة الفكرية ودوره في اكسابهن مهارات التواصل الاجتماعي من وجهة نظر المعلمات: دراسة نوعية Inclusive Education for Female Students With Intellectual Disability and Its Role in Enhancing their Social-Communication Skills from Teachers’ Perspectives: A Qualitative Study
Page
245-282
خالد ابو الغيث شروق الشمري
View Article
|
PDF
980.2 K
|
View on SCiNiTO
9
وعي الأمهات بأساليب المعاملة الوالدية وتأثيرها على الاعتمادية لدى ذوي الإعاقة الفكرية: دراسة نوعية Mothers’ Awareness of Parenting Strategies and its Influence on the Independence of Children with Intellectual Disability
Page
283-312
خالد ابو الغيث شهد العماري
View Article
|
PDF
980.69 K
|
View on SCiNiTO
10
أهميــة القصص الاجتماعية المصورة في زيــادة الحصيلة اللغوية لدى أطفال متلازمة داون من وجهة نظر المعلمات The importance of social Comics in increasing the linguistic outcome of children with Down syndrome from the teachers' point of view
Page
313-344
عائشة آل عبدالمتعالي
View Article
|
PDF
813.53 K
|
View on SCiNiTO