EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 16, Issue 58.1, November 2023  XML

1

نشرة العدد

Page 1-11
تقديم: أ.د/ عــادل عبداللـه محمــد

2

واقـع الخـدمـات التـأهيليـة لطلبـة الـدمـج بالمـدارس الحكـوميـة مـن وجهـة نظـر معلمـي ومعلمـات التـربيـة الخـاصـة بـإمـارة أبـو ظبـي The reality of rehabilitation services for integration students in government schools from the point of view of special education teachers in the Emirate of Abu Dhabi

Page 1-34
أشـــرف محمـــد مصطفــى; محمــــد الــرشــايــدة; فــاطمــة ازرايــــدي; يلــدز عبــد البــاســط

3

واقــــــع الكفـــايــــــات المهنيــــــة لــــــدى معلمــــــي صعــــــوبـــــــــات التعلـــــــــم وفــــــــق المعايـــــير الــوطنيـــــة The reality of professional competencies for teachers of learning difficulties Teachers According to National Standards

Page 35-62
عبـد اللـه بن علـي الـربيعـان; أحمــد بن سليمــان العمـــر

4

استخــدام معلمــي الصــم تقنيـــة الانفــــوجــــرافيــــك فــي تــدريــــس مقــــررات المــرحلــــة الابتــدائيــــة "تصـــــور مقتــــرح " Deaf teachers use infographic technique in teaching elementary school courses "Proposed conception"

Page 63-95
عمـــر السيـــد حمــــــادة

5

تجــارب أمهات الأفراد ذوي الإعاقــة العامــلات خلال جائحة كورونا Covid-19 "دراســـة ظـــاهـــراتيــــــة" Working Mothers' Experiences of Individuals with Disabilities During the Covid-19 Pandemic: A Phenomenological Study

Page 97-125
أمجــاد سهيــل القثــامــي; غــــادة منــاور اللهيبــي

6

درجة وعي معلمين الطلبة ذوي الإعاقة الفكرية بالخدمات الانتقـالية ومدى تضمينها في البرنامج التــربــوي الفــردي ومعــوقــــات تطبيقهــــا The degree of Awareness of Teachers of Students with Intellectual Disabilities of Transitional Services, the Extent of their Inclusion in the Individual Educational Program, and the Obstacles to their Application

Page 127-169
جـوخــة ســالــم الكلبــانــي

7

إســـتراتيجيـــات تحليـــل السلـــوك التطبيقـــي للأشخاص ذوي اضطراب طيف التوحد دليل المعلمين - الوالدين Applied behavior analysis strategies for people with autism spectrum disorder Teachers Handbook - Parents

Page 171-196
جمـــانـــة طـــارق عـــاشـــور; أشــواق امبـارك الــدقيــل; رينــاد عبدالله سعيد القحطاني; لينــة عبــد العــزيــز بــاهيــج

8

Teachers’ Use of Evidence-Based Practices for Teaching Social Skills to Students with Autism Spectrum Disorder [Application and Obstacles] استخدام المعلمات للممارسات المبنية على الأدلة لتدريس المهارات الاجتماعية للتلاميذ ذوي اضطراب طيف التوحد [التطبيق والمعوقات]

Page 1-32
Basmah Maher B Alotaibi