iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 16, Issue 58.1, November 2023
1
نشرة العدد
Page
1-11
تقديم: أ.د/ عــادل عبداللـه محمــد
View Article
|
PDF
8.67 MB
|
View on SCiNiTO
2
واقـع الخـدمـات التـأهيليـة لطلبـة الـدمـج بالمـدارس الحكـوميـة مـن وجهـة نظـر معلمـي ومعلمـات التـربيـة الخـاصـة بـإمـارة أبـو ظبـي The reality of rehabilitation services for integration students in government schools from the point of view of special education teachers in the Emirate of Abu Dhabi
Page
1-34
أشـــرف محمـــد مصطفــى; محمــــد الــرشــايــدة; فــاطمــة ازرايــــدي; يلــدز عبــد البــاســط
View Article
|
PDF
894.47 K
|
View on SCiNiTO
3
واقــــــع الكفـــايــــــات المهنيــــــة لــــــدى معلمــــــي صعــــــوبـــــــــات التعلـــــــــم وفــــــــق المعايـــــير الــوطنيـــــة The reality of professional competencies for teachers of learning difficulties Teachers According to National Standards
Page
35-62
عبـد اللـه بن علـي الـربيعـان; أحمــد بن سليمــان العمـــر
View Article
|
PDF
783.96 K
|
View on SCiNiTO
4
استخــدام معلمــي الصــم تقنيـــة الانفــــوجــــرافيــــك فــي تــدريــــس مقــــررات المــرحلــــة الابتــدائيــــة "تصـــــور مقتــــرح " Deaf teachers use infographic technique in teaching elementary school courses "Proposed conception"
Page
63-95
عمـــر السيـــد حمــــــادة
View Article
|
PDF
805.85 K
|
View on SCiNiTO
5
تجــارب أمهات الأفراد ذوي الإعاقــة العامــلات خلال جائحة كورونا Covid-19 "دراســـة ظـــاهـــراتيــــــة" Working Mothers' Experiences of Individuals with Disabilities During the Covid-19 Pandemic: A Phenomenological Study
Page
97-125
أمجــاد سهيــل القثــامــي; غــــادة منــاور اللهيبــي
View Article
|
PDF
1.12 MB
|
View on SCiNiTO
6
درجة وعي معلمين الطلبة ذوي الإعاقة الفكرية بالخدمات الانتقـالية ومدى تضمينها في البرنامج التــربــوي الفــردي ومعــوقــــات تطبيقهــــا The degree of Awareness of Teachers of Students with Intellectual Disabilities of Transitional Services, the Extent of their Inclusion in the Individual Educational Program, and the Obstacles to their Application
Page
127-169
جـوخــة ســالــم الكلبــانــي
View Article
|
PDF
1.21 MB
|
View on SCiNiTO
7
إســـتراتيجيـــات تحليـــل السلـــوك التطبيقـــي للأشخاص ذوي اضطراب طيف التوحد دليل المعلمين - الوالدين Applied behavior analysis strategies for people with autism spectrum disorder Teachers Handbook - Parents
Page
171-196
جمـــانـــة طـــارق عـــاشـــور; أشــواق امبـارك الــدقيــل; رينــاد عبدالله سعيد القحطاني; لينــة عبــد العــزيــز بــاهيــج
View Article
|
PDF
749.05 K
|
View on SCiNiTO
8
Teachers’ Use of Evidence-Based Practices for Teaching Social Skills to Students with Autism Spectrum Disorder [Application and Obstacles] استخدام المعلمات للممارسات المبنية على الأدلة لتدريس المهارات الاجتماعية للتلاميذ ذوي اضطراب طيف التوحد [التطبيق والمعوقات]
Page
1-32
Basmah Maher B Alotaibi
View Article
|
PDF
843.86 K
|
View on SCiNiTO