EKB Journal Management System
Volume & Issue: Volume 17, Issue 61.2 - Serial Number 2, May 2024  XML

1

النشرة

Page 1-10

2

تـَأثـير غِيـاب بَرامـج صُعوبات التَّعلُّم في المَرحَلّـَة الثَّانَـويَّة على تَلبِيـَة حَاجـات الطـلاب بمدينـة مكـة المكـرمــة The effect of the absence of programs for learning difficulties in the secondary stage on meeting the needs of students in the city of Mecca

Page 1-40
خالد يوسـف سعـد الحـربـي; سامر بن عبد الحميد الحساني

3

معيقات دمج الطلبة ذوي الاعاقة في مدارس مدينة جنين وأثر الدمج على تحصيل الطلبة من وجهة نظر معلمي ومعلمـات المــدارس الاسـاسـية Obstacles to the integration of students with disabilities in Jenin schools and the impact of integration On the achievement of students from the point of view of teachers of basic schools

Page 41-70
محمد تــوفيــق ربــايعــة

4

درجـة توظيف القصـص المصـورة في تنمـية مهـارات اللغـة التعبيريـة لدى التلميذات ضعـاف السمع مـن وجهـة نـظر معلمـات المرحلـة الابتـدائيـة The Degree of Employing Storyboards in Developing Expressive Language Skills for Students with Hearing Impairments from The Primary School Teachers Perspective

Page 71-107
فراس بــن أحمــد الطقــاطقــة; شروق سالـم سنيـان الأحمـــدي

5

تقديرات معلمي الطلبة ذوي اضطرابات النطق حـول المشـكلات السلوكـية المصاحـبة لطلابهـم بمحــــافظــــة جــــدة Estimates of teachers of students who have the ability to verbalize the behaviors associated with their students in Jeddah Governorate

Page 108-144
محمد سعــد الجــدعــانــي; سعد بــن يحيــى آل عـــذبـــه

6

دور المعلِّمـين في تفعِيل المشاركَة الأُسريـة في العمليَّة التعليميّـَة للتَّلاميذ ذوِي اضطِّـراب طَيْف التَّوحُّـد بمــدينـــة جــــــدَّة

Page 145-187
نواف غــَازِي الأَسمَــري; سعد يحيــى ال عــذبــة