iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 17, Issue 61.2 - Serial Number 2, May 2024
1
النشرة
Page
1-10
View Article
|
PDF
2.14 MB
|
View on SCiNiTO
2
تـَأثـير غِيـاب بَرامـج صُعوبات التَّعلُّم في المَرحَلّـَة الثَّانَـويَّة على تَلبِيـَة حَاجـات الطـلاب بمدينـة مكـة المكـرمــة The effect of the absence of programs for learning difficulties in the secondary stage on meeting the needs of students in the city of Mecca
Page
1-40
خالد يوسـف سعـد الحـربـي; سامر بن عبد الحميد الحساني
View Article
|
PDF
1.15 MB
|
View on SCiNiTO
3
معيقات دمج الطلبة ذوي الاعاقة في مدارس مدينة جنين وأثر الدمج على تحصيل الطلبة من وجهة نظر معلمي ومعلمـات المــدارس الاسـاسـية Obstacles to the integration of students with disabilities in Jenin schools and the impact of integration On the achievement of students from the point of view of teachers of basic schools
Page
41-70
محمد تــوفيــق ربــايعــة
View Article
|
PDF
1006.83 K
|
View on SCiNiTO
4
درجـة توظيف القصـص المصـورة في تنمـية مهـارات اللغـة التعبيريـة لدى التلميذات ضعـاف السمع مـن وجهـة نـظر معلمـات المرحلـة الابتـدائيـة The Degree of Employing Storyboards in Developing Expressive Language Skills for Students with Hearing Impairments from The Primary School Teachers Perspective
Page
71-107
فراس بــن أحمــد الطقــاطقــة; شروق سالـم سنيـان الأحمـــدي
View Article
|
PDF
955.53 K
|
View on SCiNiTO
5
تقديرات معلمي الطلبة ذوي اضطرابات النطق حـول المشـكلات السلوكـية المصاحـبة لطلابهـم بمحــــافظــــة جــــدة Estimates of teachers of students who have the ability to verbalize the behaviors associated with their students in Jeddah Governorate
Page
108-144
محمد سعــد الجــدعــانــي; سعد بــن يحيــى آل عـــذبـــه
View Article
|
PDF
948.72 K
|
View on SCiNiTO
6
دور المعلِّمـين في تفعِيل المشاركَة الأُسريـة في العمليَّة التعليميّـَة للتَّلاميذ ذوِي اضطِّـراب طَيْف التَّوحُّـد بمــدينـــة جــــــدَّة
Page
145-187
نواف غــَازِي الأَسمَــري; سعد يحيــى ال عــذبــة
View Article
|
PDF
1.42 MB
|
View on SCiNiTO