iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 29, Issue 1, January 2024, Page 1-282
1
فاعلية برنامج تدريبي قائم على بعض مهارات إدارة الذات المهنيَّة في خفض حدة الاحتراق النفسي وتحسين الرضا الوظيفي لدى مُعلمات التَّربية الخاصَّة The Effectiveness of a Training Program based on some Professional Self-Management Skills in reducing Burnout and improving Job Satisfaction among Special Education Female Teachers
Page
1-96
د/ ريم أحمد محمود علي عيسى
View Article
|
PDF
1.54 MB
|
View on SCiNiTO
2
التراحم الذاتي كمتغير وسيط في العلاقة بين أساليب التعلق والرفاهة النفسية لأمهات الأطفال ذوي الإعاقة الذهنية Self-compassion as a mediating variable in the relationship between attachment styles and psychological well-being for mothers of children with intellectual disabilities
Page
97-148
أ.م.د/ داليا محمد همام
View Article
|
PDF
1.27 MB
|
View on SCiNiTO
3
برنامج قائم على مسرح العرائس لتنمية بعض جوانب الهوية الشخصية لدى طفل الحضانة (3-4) سنوات A program based on puppet theater to develop some aspects of personal identity among nursery children (3-4) years old
Page
149-209
د/ وفاء ماهر عطية هاشم
View Article
|
PDF
1.2 MB
|
View on SCiNiTO
4
برنامج قائم علي الألعاب التركيبية لتنمية بعض مهارات التفكير الأساسية لدي الأطفال الصم A program based on synthetic games to develop some basic thinking skills among deaf children
Page
211-260
أ.د/ سهير كامل توني د/ إيمان صابر حسانين محمد
View Article
|
PDF
814.41 K
|
View on SCiNiTO
5
برنامج قائم علي نظرية العقل لخفض الشعور بالذنب لدي أمهات أطفال التوحد A program Based on Theory of Mind to Reduce Feelings of Being Guilty Among Mothers Of Autistic Children
Page
261-282
شادية فايق عبد المنعم احمد إشراف: أ. د/ سلوي عبد السلام أ. م. د/ إيهاب سيد أحمد
View Article
|
PDF
386.9 K
|
View on SCiNiTO