iKNiTO Journal Management System
Toggle navigation
Home
Volume & Issue:
Volume 31, Issue 2, June 2024, Page 329-855
1
فاعلية برنامج قائم على نظرية التماسك المركزي لتنمية مهارات اللغة الوظيفية لدى الأطفال ذوي اضطراب التعلم المحدد The effectiveness of a program based on the central cohesion theory to develop functional language skills in children with specified learning disorder
Page
329-420
ميار محمد محمد علي سليمان
View Article
|
PDF
1.71 MB
|
View on SCiNiTO
2
واقع استخدام استراتيجيات اكتشاف الأطفال الموهوبين من وجهة نظر معلمات الطفولة المبكرة The Status of Using of Strategies for Discovering Gifted Children from Early Childhood Educators' Perspective
Page
421-465
رشا إسماعيل خليل علي الأغا
View Article
|
PDF
1.19 MB
|
View on SCiNiTO
3
علاقة التنظيم الذاتي ودافعية الإنجاز الأكاديمي لدى الطالبات المعلمات بتخصص رياض الأطفال The relationship between self-regulation and academic achievement motivation among female student teachers majoring in kindergarten
Page
466-521
داليا ممدوح إبراهيم حسن کدواني
View Article
|
PDF
1.07 MB
|
View on SCiNiTO
4
تصور مقترح لتعزيز التعليم الريادي كميزة تنافسية مستدامة بكليات التربية للطفولة المبكرة في ضوء متطلبات الجامعة الريادية ومعايير الاعتماد A Suggested Proposal For Enhancing Entrepreneurial Education as a Sustainable Competitive Advantage in the College of Education for Early Childhood in Light of the Requirements of the Entrepreneurial University and Accreditation Standards
Page
522-647
صفاء طلب محمد أحمد
View Article
|
PDF
1.89 MB
|
View on SCiNiTO
5
فاعلية برنامج إثرائي قائم على التعلم بالمشروعات لتنمية مهارات التفكير الإبداعي وحل المشكلات لدى أطفال الروضة ذوي صعوبات التعلم النمائية The effectiveness of an enrichment program based on project learning to develop creative thinking and problem-solving skills among kindergarten children with developmental Learning Disabilities
Page
648-732
مروة محمد محمد علي سليمان
View Article
|
PDF
1.53 MB
|
View on SCiNiTO
6
واقع ومعوقات استخدام فنون أدب الطفل الرقمي لطفل الروضة من وجهة نظر معلمات رياض الأطفال بمدينة أسيوط The reality and obstacles of using digital children’s literature for kindergarten children from the point of view of kindergarten teachers in Assiut
Page
733-855
منال محمود عبد الحميد موسى
View Article
|
PDF
2.26 MB
|
View on SCiNiTO